ARAD. De câteva zile, pe autostrada Arad-Timișoara se execută lucrări. Participanții la trafic au sesizat, atât pe adresa redacției, cât și la numărul de telefonul al Biroului Poliției Autostrăzi Vest că aceste lucrări sunt semnalizate prost. Oamenii au reclamat faptul că dintr-o dată, pe banda de depășire, apare, fără nicio semnalizare prealabilă, un utilaj, șoferii fiind forțați să frâneze brusc – în condițiile în care pe autostradă se circulă cu 130 km/h – și să se încadreze rapid pe cealaltă bandă.
Ei bine, se pare că Biroul Poliției Autostrăzi Vest nu a luat vreo măsură în acest sens, dovadă că astăzi a avut loc un eveniment rutier în care a fost implicat chiar acel utilaj care apărea în sesizările participanților la trafic. În fapt, Poliția Autostrăzi Vest cu greu poate fi văzută pe autostrada care străbate județul nostru. Bineînțeles, concluzia accidentului este că șoferul nu a păstrat o distanță corespunzătoare sau că nu a condus preventiv, însă nimeni nu spune nimic despre slaba semnalizare a lucrărilor de pe autostradă sau a indicatoarelor rutiere abandonate – care semnalizau la un moment dat lucrări în zonă – și care obligă la încetinire la 100 km/h, iar apoi 80 km/h.
Trimite articolul
XToto orasul este plin de lucrari cu proasta semnalizare su inexistenta.
Plotitia doarme, iar in caz de accident: “ce ba n-ai vazut si tu ca se lucreaza”
-
au inchis autostrada la orastie si au pus de a curmezisul un vw transporter la 130 km la ora poti sa il ratezi..in alte tari se anunta cu 3km inainte apoi din 500 din 500 de metri!suntem tara idiotilor in care nu functioneaza nimic!
“Exceptional…!”
Adica utilajul care trasa pe banda de viteza NU ERA SEMNALIZAT DIN TIMP, in timp ce Politia se foloseste indicatoarele de restrictii de viteza RAMASE DUPA TERMINAREA UNOR LUCRARI ( ce-i drept, mai mult pe segmentul de Autostrada Deva – Sibiu) , ca sa dea amenzi de viteza, oe banda rulanta, PT. NISTE RESTRICTII DE VITEZA CARE NU SE MAI JUSTIFICA ( lucrari terminate de mult dar inducatoarele ramase).
De 2 ori am vazut “pe viu” acest lucru si am scapat mai mult din noroc, pt ca tocmai intram in Parcarea unde era instalat Radarul.
Nu as avea nimic daca ar fi Politie la restrictiile unde chiar se lucreaza, dar sa iesi asa , ORDINAR, LA CIUPEALA, UNDE NU E CAZUL, iar acolo unde chiar ar fi necesara prezenta lor, sa nu vezi picior de politist, este mizerabil!
Unde belea ochii cel ce conducea masina de a intrat in utilaj? la telefon sau la ce ca e ditamai mastodontul si e vizibil de la mare distanta Ce facea daca era vreo masina mica o strivea cu pasageri cu tot pe motiv ca nu a vazut-o? bah!
-
ori esti prost, ori esti prost…cum sa poti evita un ostacol pe banda de viteza, la 130km/ora, daca nu este semnalizat din timp? (obstacolul fiind utilajul drumarilor care se deplaseaza cu 5km/ora)
-
Se vede că ai circulat( sau circuli) pe autostrada 😅
-
lasa l pe intrebare ori e militian ori idiot
-
-
A văzut-o boule! A încetinit so putea s-o evite dacă nu îl arunca cel din spate direct în utilitara… Ne dam cu presupusul…
Atata timp cat autoritatile si constructorii de tot felul din Romania nu o sa inteleaga ca pe o autostrada orice interventie se semnalizeaza din timp, vizibil si MARE, astfel de accidente tot vor mai fi. Se vede clar in poza cum ca indicatorul este amplasat fix pe utilajul care trebuia evitat, fara ca semnalele luminoase sa fie aprinse.
Pana la urma este sosea de mare viteza. Din momentul in care observi un obstacol trec foarte putine secunde pana ajungi la el. Daca il observi precar atunci sigur vei trece prin acel obstacol, orice ar fi el masina, camion, muncitori ( nu o data am vazut cum lucreaza neprotejati pe carosabil), politisti ( parcat pe banda de urgenta si coborat si mers pe jos pe bada 1 ca sa traga de pe sosea ramasitele unui cauciuc explodat) !!!
Un autovehicul care circula cu viteza de 50km/h in conditii de drum bun si fara conditii meteo proaste, la o franare instantanee va opri in 48metrii !!!
Ganditi-va si voi la legala de 130km/h cat va fi distanta !!!!
Aviz amatorilor cu 170km/h, celor care nu semnalizeaza, celor care monteaza indicatoare cat o coala de A3 pe autostrada cum ca se termina autostrada !!!
N-ai cu cine BA, niste tarani! Bine ca toti colinda Europa in lung si-n lat, alearga sa faca avere, dar ce-i bun si util nu se prinde de ei! Pai in Jermania pe Autobahn incepe semnalizarea cu 1km inainte de lucrare, se vede de pe LUNA!!!
Cei care se ocupa de lucrări pe autostrăzi, sa mearga pina în Ungaria sau Croația, nu mai departe,și sa învețe modul în care trebuie semnalate prezenta unor utile sau muncitori pe autostrada.Și în acest domeniu România se afla mult în urma fata de orice civilizatie,și mai vrea în Schengen ?!
Sigur sunt niste manageri care stiu cum se face reducere de costuri: materiale mai putine, oameni mai putini si la sfarsit de an primeste prima ca a condus bine firma 🙂
România nu face nimic pt îmbunătățirea siguranței rutiere, statisticile arata ca durează doar 20 de minute sa fie loviți cei ce staționează pe banda de urgenta deci cretinii aia sigur nu au semnalizat de la minim 300m autoutilitara, trebuie trași la răspundere
Sint panouri led care poate anunra din timp, in plus se lai pot monta niste machete de militieni cu sistem mecanic care sa imita spagarul in uniforma cind gesticuleaza reduceti viteza. Dar cum toate viniturile sint in functi de conducere nu poti sa pretinzi performante de occident.
-
si in max 2 saptamani se fura…
In SUA anunta lucrarile pe panourile de deasupra de sosea cu 10 -15 km innainte de lucrare, iar lucrarea se semnalizeaza si de inchide banda de circulatie cu 1-2 km inainte de punctul de lucru.
Semnalizarea proasta sau mai precis presemnalizarea ca urmeaza zone unde se executa lucrari, lipseste.
Situatia e tipica pt. Romania.
Doreii de la conducerea firmelor care lucreaza pe autostrada, de ce nu iau exemplul celor de afara ?
Dar nici in oras situatia nu e mai buna, lucrarile sunt semnalizate prost, la fel de prost ca conducerea primariei.
lucra firme si companii din India si China mai ordonat si mai corect decat tiganii si taranii de la noi care sunt prosti si indiferenti…ca nah regulile sunt pentru fraieri (asa e gandirea de roman taran de oras)
Lucrarea de refacere a marcajelor s-a efectuat in conditiile in care a fost aprobat Planul de Management al lucrarii, conform Normelor metodologice comune MAI – MT privind conditiile de inchidere sau de instituire a restrictiilor de circulatie in vederea executatarii de lucrari in zona drumului public si/sau pentru protejarea drumului din anul 2000!!!!
Problema este ca aceasta metodologie este depasita demult. Degeaba inginerii de siguranta circulatiei de la DRDP Timisoara au depus de mai multe ori propuneri de modificare a acestei metotdologii. Daca propunerea nu a venit de la “marii specialisti” de la CNAIR Bucuresti, cei din Provincie sunt doar niste executanti si nu se pricep ca si acesti fircalitori de semnaturi si de la Directia Rutiera din IGPR si de la CNAIR din MT.
Va scriu in cunostinta de cauza. Datorita acestor birocrati – a se citi statatori in birouri- am abandonat aceasta activitate de management al traficului rutier pentru ca, m-am saturat sa-i aud pe ” mitici” si nu numai: aaaaaaaaaaaaaaaaaaa asta nu se poate, nu da bine la sefi, reveniti cu alte propuneri. Sa auzim de bine. Gheorghe Calb.