Arad. Un atelier pentru o sută de profesori arădeni. Luni, 6 iunie 2022, la Colegiul Economic din Arad s-a derulat, în baza parteneriatului între TVR2 și Ministerul Educației şi sub egida Inspectoratului Școlar al Județului Arad, atelierul metodic „Lecția televizată – o resursă digitală la îndemâna profesorilor de Limba și literatura română”, un eveniment la care au luat parte peste 100 de profesori arădeni.
La inițiativa prof. Cristina Kuschausen, în sala de festivități a colegiului, invitata atelierului, dr. Natașa-Delia Maier, profesor de Limba și literatura română la Liceul Internațional IOANID din București, propunătoarea a 25 de lecții filmate din sezoanele Teleșcoala 2021-2022, a explicat cadrelor didactice participante cum se gândește, se proiectează și se realizează o lecție filmată. După exercițiul de focalizare asupra lecțiilor realizate, Natașa-Delia Maier a invitat participanții la a reflecta asupra cum pot fi integrate aceste materiale în orele de Limba și literatura română, în instruirea directă, în crearea unor scenarii didactice noi, dar și în recapitulările necesare atât pe parcursul anului școlar, cât și înaintea examenelor naționale.
Potrivit organizatorilor evenimentului, „s-au conturat scenarii de lucru și s-au discutat avantajele cuprinderii, integrale sau fragmentare, a conținuturilor Teleșcoala în crearea unor demersuri de instruire digitalizată, focalizate asupra nevoilor elevilor”.
Despre proiect
„În contextul în care, în ultimii doi ani, recursul la resursa digitală a fost semnificativ impulsionat, redacția TVR2 a oferit, prin parteneriatul cu Ministerul Educației, sprijin elevilor și resurse de învățare. Lecția televizată este un conținut necesar exersării, consolidării, recapitulării sau evaluării curente, formative sau sumative, un instrument didactic modern, menit să răspundă nevoilor generației de nativi digitali, care duc o viață <conectată>, având, dincolo de orele de curs, acces la informație în format digital și preferințe clare spre a se documenta cu ajutorul resurselor multimedia. Împreună, găsim căi prin care învățarea să integreze componente vizuale, practice, dinamice și să își redefinească granițele – hibridă, fluidă, integrată, experiențială – sub imboldul schimbărilor fundamentale din societate”, au detaliat proiectul creatorii acestuia.
Trimite articolul
XPensionara Lizica Mihuț ( pardon, profesoara de limba și literatura română ) nu a fost invitată să ofere câteva sfaturi celor mai tinere profesoare ???? Cred că a trecut pe limba chineză…. !!
-
ezact
Eșec lamentabil, ținând cont că au fost chemați profesorii din întreg județul, indiferent că erau de liceu sau de gimnaziu. Proastă orrganizare, deoarece era o zi de examinare la bacalaureat. Pierdere de vreme, vorbărie multă și fără substanță. Ce câștig profesional are profesorul când află ce rochie se poate îmbrăca în timpul unei filmări? Multă laudă, fără substanță! Nu e de mirare cu o inspectoare de română atât de slabă profesional! A trecut Covidul, nu ne mai putem ascunde după birou și mă șochează carențele. De ce a decăzut atât de mult Aradul?!