ARAD. Legile Educației sunt în dezbatere publică. Modificările pe care le propune Ministerul Educației sunt majore, iar momentan atât profesorii cât și inspectoratele școlare sunt implicate în debaterea noilor propuneri și îmbunătățirea actului normativ. În acest context, la sediul PNL Arad, a fost organizată o conferință de presă susținută de Inspectorul şcolar general Marius Göndör, alături de inspector școlar general adjunct Daniel Tocoian și inspectorul școlar pentru educația timpurie Mariana Tipei.
„Intenţia Guvernului este aceea de a realiza o reformă pentru a face educaţia din România mai eficientă, mai accesibilă, mai flexibilă, mai incluzivă, mai bine pliată pe cerințele pieței, dar și pe nevoile elevilor, studenților, ale părinților și profesorilor”, apreciază inspectorul şcolar general, Marius Göndör. Acesta a mai subiliniat că „obiectivul este acela de a avea o şcoală capabilă să modeleze dezvoltarea individuală în funcție de capacitățile și aptitudinile fiecărui elev. Se lucrează la îmbunătăţira metodelor de evaluare iar profesorii vor avea un grad mai mare de libertate în organizarea programei la clasă”.
Reformă sistemică
„Guvernul urmăreşte o reformă structurală, sistemică, cu accent pe digitalizare şi orientarea spre piaţa muncii”, a punctat Marius Göndör, explicând că unul dintre obiective este acela de a asigura educaţiei 15% din bugetul general consolidat, care va permite inclusiv programe pentru prevenirea și reducerea abandonului școlar.
Mariana Tipei, inspector şcolar pentru educaţia timpurie, a precizat la rândul ei că elevul este în centrul proiectului de lege, care urmăreşte o educație personalizată pe capacități și aptitudini, pentru atingerea potențialului maxim.
„Învățământul preșcolar va fi organizat sub forma unei educații timpurii, care îi va pregăti pe cei mici pentru contactul cu școala. Curriculum va fi mai flexibil, adaptat aptitudinilor elevilor. Fiecare elev are anumite calităţi şi domenii de interes iar intenţia este aceea de a pune accentul pe materiile la care elevul performează. Un obiectiv important este reducerea analfabetismului funcțional, pentru a avea absolvenţi care pot face conexiuni logice, să folosească corect informaţii şi să argumenteze”, a spus Mariana Tipei.
Cadre didactice mai pregătite
Despre educaţia de calitate și îmbunătăţirea statutului cadrelor didactice a vorbit Daniel Tocoian, inspector şcolar general adjunct. Acesta a subliniat: „Una dintre ideile importante este adaptarea şcolii la nevoile elevilor și creșterea calității în educație. Se urmăreşte înființarea unor centre de excelență, unde elevii dotați vor putea să beneficieze de programe educaționale pe măsura performanțelor. De asemenea, există o preocupare pentru a ajuta elevii cu performanţe şcolare mai scăzute să recupereze decalajele şi să îşi îmbunătăţească performanţele”.
Trimite articolul
XMaruus Gondor este de 20 de ani ba inspector sef, ba ministru. Ce naiba sa mai schimbe daca nu a schimbat atata timp???
Iar ne cred prosti peneleii. Baaaa, prosti is lipitorii de afise, nu noi!
Taiati jumatate din programa extrem de stufoasa si incarcata. Mai multe ore de sport si pregatire pentru viata. Matematica superioara si romana la nivel de olimpiada nu te pregatesc pentru ce va urma dupa scoala. Orele de pregatire practica (civica, sanitara, economica, comunicare cu alte persoane, etc.) ar fi mult mai bine venite. Renuntati la prostia magnifica de a angaja profesorii pe viata, ca doar sunt titulari, nu? Am expus doar niste idei care ar face copiii sa priveasca altfel scoala. Am fost olimpic in scoala, dar dupa terminarea scolii, din matematica nu am folosit nici macar ecuatia de gradul II, ce sa mai vorbim de sisteme, integrale, analiza matematica si altele. Deci?
din 90 incoace s-au facut enspemii de modificari la legea invatamantului.
cu ce folos?
sau pana cand tot modificati legile astea?