ARAD. Moment important, marţi, în procesul de construcţie a pasarelei peste Mureş spre Ştrandul Neptun. Constructorul a trecut la montarea unor elemente cu greutate care vor face parte din suprastructură.
Primarul Gheorghe Falcă a dat o mulţime de detalii tehnice legate de paşii care vor mai fi urmaţi până la finalizarea construcţiei şi am primit asigurări că în luna noiembrie se va face recepţia intermediară a pasarelei.
Constructorul, firma arădeană Tehnodomus, a înălţat ieri un tablier metalic cu masa de 40 de tone. Alte trei piese similare, după ce vor fi montate, vor da forma pasarelei. Constructorul ne-a informat că în această săptămână se lucrează pe malul cu ştrandul, urmând ca săptămâna viitoare, tot ceea ce s-a făcut pe o parte a râului să se realizeze şi pe malul drept al Mureşului.
„Acest pas, în termenii constructorilor, este o lucrare de artă. Acum se fixează tablierul pe pile. În primăvară s-a lucrat în albie, s-au montat pile, culeie. S-a realizat tablierul metalic, iar acum se lucrează la montarea primei structuri de tablier pe un pilon provizoriu. Al doilea se va monta peste două zile. Se vor mai monta doi stâlpi, de care se vor prinde cablurile. La final, în noiembrie, vom face recepţia intermediară, urmând ca recepţia finală să o facem în primăvara anului viitor”, a declarat Gheorghe Falcă, pe şantier.
210 metri
La final de lucrări, Ştrandul Neptun va fi legat de oraş printr-o pasarelă a cărui picior de susţinere va pleca de pe spaţiul betonat situat între restaurantele Perla şi Belvedere („va fi amplasată la aproximativ 18–25 metri în amonte de podul de pontoane existent în zona parcului «Mihai Eminescu»”, după cum se arată în caietul de sarcini). Gheorghe Falcă a prezentat şi câteva schiţe cu viitoarea pasarelă, indicând, de exemplu, faptul că aceasta va fi complet accesibilă celor cu mobilitate redusă, prin asigurarea unui lift.
Investiţia Primăriei Arad va fi de 2.350.000 euro (10.371.179 lei), pasarela va avea 210 metri şi va fi destinată traficului pietonal şi bicicliştilor, dar va putea servi în caz excepţional şi maşinilor de intervenţie (SMURD, pompieri, poliţie, jandarmerie).
Trei deschideri
Cum va arăta cu adevărat pasarela? „Soluţia aleasă este o pasarelă hobanată cu doi piloni, care din considerente estetice sunt înclinaţi cu 5 grade spre albia Mureşului. Lungimea totală a structurii este de 210,25 m, fiind realizată din 3 deschideri de 33,3 m, 125,9 m și 51 m”, aşa cum se subliniază în caietul de sarcini.
Structura podului urmează să fie susţinută deasupra albiei de câte două cabluri, iar pasarela va fi iluminată prin intermediul unor stâlpi ornamentali dotaţi cu surse de iluminat tip economic şi va fi protejată împotriva trăznetului printr-o instalaţie specifică. Suprastructura constă din două chesoane metalice sudate, dispuse lateral, pe care se dispun prefabricate din beton armat. Pe scurt, podul va fi unul din oţel şi beton armat.
Citiți principiile noastre de moderare aici!