Arad. Te încumeţi să intri în competiţie pentru fotoliul de director al Filarmonicii din Arad? Crezi că ţi se potriveşte scaunul? Că ai ceva mai mult de spus melomanilor? Că ştii să faci mai mult pentru muzica de calitate din Arad? Ei bine, noua legislaţie îţi dă şansa să te iei la trântă pentru scaunul cu pricina, chiar dacă actualul director are notă foarte mare le evaluare. Câte şanse ai, e greu de spus, dar provocarea poate fi pe placul unora, căci – nu-i aşa? – dacă nu joci, nu câştigi.
Deşi figurează încă pe lista de preferaţi ai actualei administraţii locale, cu evenimente reuşite şi mai puţin conflictual decât în trecut, directorul actual al Filarmonicii din Arad, Alin Văcean, va trebui să se înscrie la concurs dacă va dori să-şi păstreze funcţia. În penultima şedinţă CLM, aleşii locali au votat în unanimitate pentru „desemnarea componenţei Comisiei de concurs, a Comisiei de soluţionare a contestaţiilor şi a Secretariatului Comisiei de concurs şi a Comisiei de soluţionare a contestaţiilor în vederea desfăşurării concursului de management la Filarmonica de Stat Arad”.
Cât se poate de explicit, dacă mai adăugăm şi faptul că, potrivit spuselor Corinei Drăghici, purtătorul de cuvânt al Primăriei Arad, organizarea de concursuri este impusă de noua legislaţie din domeniu care a clarificat mai multe aspecte aflate până acum în ceaţă şi a decis că, indiferent de nota actualilor directori, concursurile trebuie organizate dacă mandatele au expirat.
Şi acesta va fi şi cazul lui Alin Văcean, unul dintre copiii de suflet ai administraţiei. Care îşi va înceta mandatul de director cu notă foarte mare la evaluarea de abia încheiată, dar care va trebui să dea concurs dacă va vrea să deţină şi pe mai departe aceeaşi funcţie.
Comisia de concurs
Potrivit proiectului votat de consilieri miercuri, „se aprobă componenţa Comisiei de concurs în vederea desfăşurării concursului de management la Filarmonica de Stat Arad, instituţie aflată sub autoritatea Consiliului Local al Municipiului Arad, cu următoarea componenţă: Barbură Eliza – şef serviciu Primăria Municipiului Arad; Cismaşiu Mariana – consilier local – Comisia de cultură; Albert Todor – manager Filarmonica de Stat Oradea; Hügel Peter – manager Complexul Muzeal Judeţean Arad; Haiduc Cristian – prof. univ. dr., prorector Universitatea de Vest “Vasile Goldiş” Arad . Tot prin hotărârea aprobată s-a adoptat şi componenţa Comisiei de soluţionare a contestaţiilor şi componenţa Secretariatului Comisiei de concurs şi a Comisiei de soluţionare a contestaţiilor.
30 de zile de la evaluare
Alin Văcean mai are, ce-i drept, contract de management semnat cu Municipiul Arad până în 1 octombrie. Doar că legislaţia din domeniu impune autorităţii publice ca, în termen de 30 de zile de la finalizarea evaluării finale (ce a avut loc în mai 2014), să organizeze concurs de management, conform art. 45 din OUG 189/2008. Nu mai rămâne decât să vedem cine se încumetă să intre în competiţie. Sau dacă nu cumva toţi au decis că nu e nicio provocare să lupţi cu… regula bătută în cuie şi că recviemurile sunt pentru sala mare a Filarmonicii şi nu pentru dramele profesionale.
Vine şi rândul lui Costea
Bogdan Costea, directorul Teatrului Ioan Slavici Arad (încă un copil de suflet al mai marilor Primăriei Arad) mai are timp de respiro, dar nu mult, pentru că şi fotoliul său va fi scos la concurs în iarnă. Contractul său de management expiră în decembrie, aşa că procedurile pentru organizarea unui concurs vor demara la toamnă. Cum, însă, cei doi directori au priză la administraţie, e posibil ca cele două concursuri să nu adune prea mulţi alţi pretendenţi.
Citiți principiile noastre de moderare aici!