Mai bine mai târziu decât niciodată. Se dă startul la exproprierile de terenuri şi clădiri situate pe traseul autostrăzii Arad–Timişoara, după ce procedurile au fost demarate de luni bune, dar desele schimbări de la conducerea Guvernului au pus mereu la sertar actele finale ale exproprierilor pe Arad-Timişoara. Reprezentanţii Ministerului Transporturilor au pus întârzierile de la lucrările autostrăzii care va lega Aradul de Timişoara pe seama absenţei exproprierilor, hotărâre care trebuia luată de mult şi care a fost amânată lună de lună.
Aviz pentru terenuri
Ieri, în cadrul şedinţei de Guvern, a fost aprobat proiectul “privind declanşarea procedurilor de expropriere a imobilelor proprietate publică privată rămase de expropriat, situate pe amplasamentul lucrării de utilitate publică, <<Autostrada Arad-Timişoara>> km 12+000 – km 44+000 pe teritoriul municipiului Arad, al localităţii Şagu –judeţul Arad şi al localităţilor Ortişoara, Pişchia, Giarmata – judeţul Timiş”.
Mai mult, Eusebiu Pistru, secretar de stat în cadrul Ministerului Transporturilor, crede că reluarea lucrărilor la viitoarea autostradă Arad-Timişoara, întrerupte de venirea iernii şi de lipsa exproprierilor, vor fi reluate din 15 maximum 20 martie. Pe teren nu se putea lucra, potrivit oficialului, deoarece pământul era prea moale. Se lucrează acum doar la poduri şi piloni.
Lucrările pe şantierul autostrăzii Arad-Timişoara au fost întârziate iniţial de ploi, care au ridicat nivelul pânzei freatice şi au făcut aproape imposibile săpăturile. Au urmat apoi ninsorile şi îngheţul, care au pus, din nou, piedică lucrărilor iar mai apoi absenţa hotărârii de Guvern.
Nouă puncte de lucru
Pe şantierul autostrăzii Arad-Timişoara erau deschise nouă puncte de lucru şi se lucra pe 26 de kilometri (se trasa traseul autostrăzii) din cei 32 cât are în total acest tronson, cu toate că terenul nu fusese efectiv expropriat de la oameni.
A.B.D.
Citiți principiile noastre de moderare aici!