Oficial, după şedinţele Consiliului de Administraţie din ultimele zile ale IŞJ Arad, au încetat toate detaşările pe funcţii ale directorilor din şcolile arădene cu data de 9 ianuarie 2017. În acelaşi timp au fost făcute numirile pe post pentru cei care au câştigat prin concurs funcţia de director sau director adjunct. În şcolile în care niciun candidat nu s-a prezentat la concurs sau nu a trecut de cele trei probe, au fost făcute detaşări în interesul învăţământului pentru cei care au fost nominalizaţi de consiliile profesorale, alţii decât cei care au ocupat până în acest moment postul. „Conform legii, cei care nu s-au prezentat la concurs sau cei care nu au obţinut punctajul suficient pentru a promova nu mai pot fi nominalizaţi pentru a ocupa în continuare acest post”, a explicat inspectorul şcolar general Claudius Mladin.
Vor acelaşi director
Două şcoli din municipiu şi cinci din judeţ au rămas în acest moment fără nici o nominalizare pentru post, ceea ce înseamnă că din data de 9 ianuarie nu vor avea director. Atât la Liceul Naţional de Informatică, cât şi la Colegiul Tehnic „Aurel Vlaicu” consiliile profesorale au propus pentru funcţia de director pe actualii directori: Maria Paşcalău, pentru Liceul de Informatică, şi Mihaela Borza, pentru Colegiul Tehnic. În ambele situaţii, cele două doamne nu s-au prezentat la concurs. Maria Paşcalău, aşa cum am mai scris, din cauza situaţiei speciale a liceului nou înfiinţat iar Mihaela Borza pentru că nu avea voie să intre în concurs, soţul ei fiind inspector şcolar de specialitate la IŞJ Arad. Conform prevederilor actuale, nici una din aceste propuneri nu poate fi luată în calcul, legea excluzând varianta ca cei care au ocupat postul înainte de concurs să fie păstraţi pe funcţie dacă nu au participat şi promovat concursul.
Nu vor funcţia
Situaţie complicată şi la şcolile din Zimandu Nou, Pădureni, Semlac, Şeitin şi Vărădia de Mureş unde se pare că nu există nici un doritor pentru această funcţie. „ Am solicitat şcolilor să convoace consilii profesorale şi să nominalizeze cel puţin o persoană pentru aceste funcţii. În perioada 27 decembrie – 9 ianuarie, situaţiile trebuie rezolvate. Oricât de mult apreciem pe foştii directori, oricât de mult ne-am dori să muncim în continuare alături de ei, în acest moment nu există nici o posibilitate legală de a fi păstraţi în funcţie. Cadrele didactice trebuie să înţeleagă şi să vină cu propuneri care să respecte legea”, a punctat Claudius Mladin.
ŞI problemele
Cu atât mai mult cu cât directorilor actuali le va înceta detaşarea cu data de 9 ianuarie 2017 şi, din acel moment, şcolile nu vor mai avea directori ceea ce va crea o serie de probleme legate de plata salariilor, de punerea la punct a noii reţele şcolare etc.
Citiți principiile noastre de moderare aici!