Scandal în plenul Consiliului Judeţean Arad: consilierii judeţeni din opoziţie au refuzat să participe la vot într-un caz în care, spun ei, vor ieşi prost, indiferent de votul pe care îl dau. Dar despre ce proiect de hotărâre a fost vorba? Unul care, la prima vedere, pare banal: aprobarea atribuirii unor licenţe de traseu pentru o societate care efectuează transport de persoane. Încă înainte de startul şedinţei, pesediştii au solicitat scoaterea acestui proiect de hotărâre de pe ordinea de zi. Dar preşedintele CJA, Iustin Cionca, a spus că proiectul trebuie votat cât mai repede deoarece are la bază o sentinţă judecătorească definitivă. Respectiva sentinţă arată faptul că o licitaţie care a fost câştigată de firma J&R Car SRL în detrimentul Transdara SA a fost atribuită nelegal, procedura de licitaţie în sine fiind nelegală.
„Două societăţi au participat la o licitaţie în anul 2013, licitaţie al cărui câştigător a fost stabilit de Agenţia pentru Agenda Digitală a României. Câştigătorul a fost firma J&R Car SRL. Numai că cei de la Transdara nu au fost mulţumiţi de rezultat şi au dat în judecată un ordin de ministru în baza căruia a fost stabilit punctajul licitaţiei. Instanţa a decis, în anul 2016, că acel ordin de ministru a fost ilegal. Transdara a trimis sentinţa judecătorească spre Agenda Digitală a României, iar cei de aici au modificat acum câştigătorul licitaţiei, stabilind că Transdara trebuie să opereze cursele, nu J&R Car SRL”, a explicat Iustin Cionca, preşedintele CJA. Practic, în urma licitaţiei atribuite nelegal în anul 2013, J&R Car SRL a câştigat nouă trasee, respectiv Lipova-Zăbrani-Arad, Arad-Buteni-Moneasa, Mărăuş-Beliu-Arad, Hălmagiu-Târnova-Arad, Minişel-Târnova-Arad, Nădlac-Pecica-Arad, Secaci-Beliu-Arad şi Arăneag-Arad.
Schimbarea firmei
După ce Agenţia pentru Agenda Digitală a României a anunţat că noul câştigător al licitaţiei este Transdara, Consiliul Judeţean a fost somat să adopte o hotărâre pentru a modifica operatorul de transport persoane. Şi aici au intrat în scenă consilierii din opoziţie, care spun că vor fi traşi la răspundere dacă vor vota proiectul. „Dacă votăm acest proiect, vom fi daţi în judecată, atât CJA, cât şi noi, personal, de către J&R Car SRL. Dacă nu votăm proiectul, vom fi daţi în judecată de Transdara. Aşa că noi refuzăm să participăm la vot. Să răspundă cine a greşit, nu noi. Nu credem că este nevoie de o hotărâre a Consiliului Judeţean pentru a pune în aplicare o sentinţă judecătorească definitivă”, au spus pesediştii. Apoi, în momentul votului, aceştia s-au ridicat şi au părăsit sala de şedinţe până când ceilalţi consilieri rămaşi înăuntru au votat acel proiect. „Nu înţeleg atitudinea de a ieşi de la vot. Ar fi un abuz să nu votăm această hotărâre care are la bază o sentinţă judecătorească. Am putea răspunde penal pentru faptul că nu am pus în aplicare decizia instanţei”, a declarat Iustin Cionca. Într-un final, chiar dacă pesediştii au ieşit din sală, proiectul de hotărâre a fost adoptat. Drept urmare, J&R Car SRL va rămâne fără licenţa de transport, iar Transdara va prelua traseele.
Prin instanţe
Cel mai probabil, J&R Car SRL va deschide o acţiune în instanţă împotriva Consiliului Judeţean pentru că instituţia a decis să retragă licenţele de transport. Dar, în tot acest timp, Transdara a deschis deja un proces împotriva CJA şi cere daune importante pentru că licitaţia a fost adjudecată eronat de firma concurentă. „Nu suntem noi de vină şi sperăm ca judecătorii să înţeleagă acest lucru”, a mai spus Cionca.
Citiți principiile noastre de moderare aici!