Arad. Să înceapă numărătoarea inversă. Aceasta pare să spună Primăria Arad care este pe ultima sută de metri în pregătirea licitaţiei care vizează realizarea unei parcări subterane în Piaţa Avram Iancu. Documentele sunt la momentul final al anunţului de intenţie privind realizarea unei parcări subterane în Piaţa Avram Iancu (anunţ făcut în iulie), iar, în cel mai scurt timp, spun oficialii Primăriei, adică până la începutul lui ianuarie, va fi lansată licitaţia în urma căruia va fi desemnat constructorul (şi totodată şi cel care va gestiona) parcarea subterană de sub piaţă. Dacă totul va decurge conform planurilor, atunci undeva prin primăvară (sau mai degrabă la finele acesteia) vom știi ce firmă se va ocupa de săpături şi lucrări în cea mai importantă piaţă centrală din oraş. Dacă totul va fi normal, e posibil ca, în vara anului 2015, Piaţa Avram Iancu să fie un şantier. Un şantier care s-ar putea întinde pe următorii 3 ani. Aleşii municipali şi-au dat deja acordul ca această parcare să fie concesionată unei firme private iar anunţul de intenţie de realizarea a parcării a fost publicat pe SEAP (sistemul electronic de achiziţii publice).
Anunţul publicat
Dar haideţi să vedem care sunt intenţiile declarate ale Primăriei Arad pentru această zonă.
În anunţul postat pe SEAP (Sistemul Electronic de Achiziţii Publice) în 3 iulie 2014, anunţul de intenţie, care are menirea de a le aduce al cunoştinţă firmelor că autoritatea are de gând să scoată la mezat o lucrare foarte mare (astfel încât până la momentul efectiv al licitaţiei să aibă timp companiile să pregătească ofertele) se arată clar faptul că obiectul viitoarei licitaţii este „Concesiunea de lucrări publice privind finanţarea, construcţia şi operarea parcării subterane Piaţa Avram Iancu – municipiul Arad”. Dar şi faptul că acest contract ce va fi semnat va fi unul de lucrări, că locul de execuţie al lucrărilor va fi în Piaţa Avram Iancu, pe o suprafaţă de 18.530 mp, zona afectată pe durata şantierului fiind întreaga piaţă. Tot de aici aflasem atunci că municipalitatea arădeană caută un constructor dornic să finanţeze, proiecteze, să construiască şi să remedieze toate defecţiunile, pe banii şi riscul său. De câţi bani ar trebui să dispună firma? Conform estimării, cel mult 94.678.767 lei, fără TVA.
Primăria speră că, după atribuirea contractului de concesiune, lucrările vor dura 36 de luni, adică 3 ani de la data atribuirii contractului.
Studiu din 2011
Planurile sunt însă vechi, un prim pas serios fiind făcut în 2011. Atunci se aproba un studiu de fezabilitate (hotărârea Consiliul Local Municipal Arad din 28 decembrie 2011), care vorbea de amenajarea unei parcări subterane cu 588 de locuri, de transformarea pieţei într-un spaţiu public pietonal, de modificarea circulaţiei rutiere (cea dinspre Centru spre Boul Roşu urmând a se face prin subteran), ba chiar de realizarea unei piramide din sticlă în piaţă, care va lua locul statuii de acum. Totul, pentru a rezolva lipsa unui număr suficient de locuri de parcare, o problemă care se simte cel mai pregnant exact în acea zonă.
Cât va costa parcarea
În acel studiu se vorbea şi de preţurile pe care le va practica firma care va fi concesionara parcării: 2 lei pe oră de la 6 seara la 6 dimineaţa, un leu pe oră de la 6 dimineaţa până la 6 seara, 15 lei pe zi, în regim de abonament pe 24 de ore, şi 200 de lei pentru un abonament lunar.
Citiți principiile noastre de moderare aici!