Pe 2 februarie, Consiliul Județean a lansat procedura pentru „Achiziția de servicii Elaborare studiu de fezabilitate, elaborare proiect pentru autorizarea executării lucrărilor, proiect tehnic de execuție şi asistență tehnică din partea proiectantului, aferente realizării obiectivului de investiții de servicii Varianta Ocolitoare a Municipiului Arad- Nord -Est”
Varianta ocolitoare Nord-Est va avea o lungime de aproximativ 17,8 km și, conform Caietului de Sarcini, „traseul preconizat pornește din viitorul sens giratoriu al variantei ocolitoare Est, situat pe drumul național 7 (în afara comunei Vladimirescu spre Lipova), traversează magistrala de cale ferată Curtici-Arad-Deva, mai apoi drumul județean 709, intersectându-se DN 79, înainte de intrarea în localitatea Zimandcuz dinspre Arad, din DN 79 traversează linia CF Arad-Oradea, urmând traseul către o viitoare intersecție cu drumul expres Arad-Oradea”.
În baza contractului ce va fi semnat, firma câștigătoare va elabora studiul de fezabilitate, proiectul pentru autorizarea executării lucrărilor de construire și asistență tehnică, proiectul tehnic de execuție, documentația de atribuire a contractului de execuție a lucrărilor. Totodată, firma va acorda asistență tehnică în perioada derulării procedurilor de licitații pentru execuția lucrărilor, dar și asistență tehnică pe întreaga perioadă a derulării lucrărilor, la solicitarea constructorului, a beneficiarului, sau a dirigintelui de șantier.
În trei etape
Conform temei de proiectare, documentația elaborată se va preda în două etape, astfel: Etapa 1 – Studiul de Fezabilitate și documentația necesară exproprierilor – termen de 5 luni de la data de începere; Etapa 2 – Documentația necesară în vederea obținerii autorizației de construire – termen de predare de 5 luni de la primirea ordinului de începere. A treia etapă va consta în oferirea de asistență tehnică pe durata execuției lucrărilor.
Parte a Planului de Mobilitate Urbană
Tema de proiectare mai menționează că „Realizarea obiectivului de investiții Varianta Ocolitoare a Municipiului Arad – Nord-Est, face parte din acțiunile strategice ale Planului de Mobilitate Urbană Durabilă al Municipiului Arad. Sistemul actual al infrastructurii căilor de comunicație rutiere, al Municipiului Arad și al zonei periurbane, este incomplet în raport cu tipul de trafic de tranzit și în special cu cel al traficului greu, fiind astfel oportună construirea unei centuri, pe latura nord–est a municipiului Arad, între DN 79 şi DN 7. Prin implementarea acestui proiect se intenționează conectarea indirectă a tronsonului de drum la Autostrada (A1), parte a rețelei TEN-T centrală (de bază), conectarea indirectă la Coridorul feroviar de legătura strategică 6A – ramura nordică – în prezent magistrala 200 – rețeaua feroviară TEN-T centrală (de bază); conectivitatea indirectă la rețeaua aeroportuară regională Aeroportul Arad”.
Pasaje peste calea ferată
Lucrările preconizate vor consta în terasamente, structură rutieră, lucrări de artă – pasaje denivelate peste linia CF Arad–Deva şi linia CF Arad–Oradea, pasaje/sensuri giratorii cu DJ 709, DN 79, nod rutier cu viitorul drum expres Oradea-Arad, amenajare șanțuri și rigole pentru scurgerea apelor, amenajări stații de autobuz, parapete, podețe și elemente tubulare pentru scurgerea apelor pluviale, lucrări de semnalizări și marcaje, lucrări de consolidări terasamente, lucrări de protecție si relocare utilități.
Proiectul, doar dacă…
În cazul în care, indiferent de motive, obținerea/aprobarea finanțării serviciilor din fonduri de la bugetul de stat și/sau fonduri europene nerambursabile nu se realizează într-un termen de 11 luni de la semnarea contractului de achiziție publică sau până la o dată ulterioară, convenită, de comun acord, de către părțile contractului de achiziție, Consiliul Județean va proceda la denunțarea unilaterală a contractului, în conformitate cu clauzele acestuia, fiind imposibilă continuarea contractului de achiziție publică pentru Etapa a II-a și a III-a (elaborarea proiectului pentru autorizarea executării lucrărilor, proiect tehnic de execuție și asistență tehnică din partea proiectantului).
Așadar, există posibilitatea ca firma ce va câștiga licitația să rămână doar cu partea de Studiu de Fezabilitate, menționându-se atât în tema de proiectare, cât și în anunțul din Sistemul Electronic de Achiziții Publice, că etapele II și III vor fi condiționate „de obținerea/aprobarea finanțării serviciilor din fonduri de la bugetul de stat și/sau fonduri europene nerambursabile”.
Banii
Valoarea estimata este de 8.689.000,00 fără TVA, din care 3.214.930,00 (37%) Etapa I, 4.605.170,00 (53%) Etapa II, 868.900,00 (10%) Etapa III. Câștigătoare va fi declarată oferta cu cel mai bun raport calitate-preț, unde prețul va reprezenta 72% din punctajul final, restul până la 100% fiind reprezentat de existența în compania care depune oferta a inginerilor proiectanți de consolidări, proiectanți de poduri, de drumuri și de experiența persoanei care va fi desemnată coordonator de proiect. Ofertele pot fi depuse până pe 16 martie 2022.
Trimite articolul
XDeci, planul asta are in vedere ESECUL GROSOLAN LA PD-L/PNL In constructia pasajului din capatul micalaca!
Pasajul ala nu va fi construit nici in urmatorii 10/20 de ani, motivele sunt cunoscute, asa ca:
Exista un plan alternativ, ocolim dincolo de Vladimirescu si iesim prin zimand! :))))
Nu va uitam! Pentru Gafe gen veti plati la urmatoarele alegeri
PNL/PSD OUT!
Până se aprobă, sigur vor apărea construcții pe traseu, mai ales că acum se pregătește terenul pentru ceva între sensul giratoriu spre Sanleani și Zimancuz,acolo fiind ceva utilaje pe partea dreapta!
Visăm pasaje rutiere supraterane, dar nici cel din Micalaca nu e gata!
În sfarsit un plan pentru o centura reala și utila.
Sunt tare curios de câte ori va creste bugetul pe tru exproprieri între SF și realizare și mai ales cât la suta se va duce spre o anumita persoana ( lpa ) în urma unor tranzacții bine dirijate și a unor treceri din agricol în intravilan despre care UAT nu vor ști nimic. Și nici gura nu le va mirosi!