ARAD. La zece zile de la semnarea contractului de lucrări pentru proiectul „Amenajare traseu de transport public de călători cu autobuzul, care să asigure legătura pe arterele urbane între zona UTA şi strada Ştefan cel Mare”, Primăria Arad a lansat licitaţia pentru achiziţia serviciilor de asistență tehnică – dirigenție de șantier pentru execuția lucrărilor. Termenul limită pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare este 7 marite 2022.
Câştigătorul licitaţiei va avea de prestat servicii de înaltă calitate de supervizare a implementării proiectului, respectiv supervizare a execuţiei lucrărilor de construire, în timpul perioadei de pregătire, execuţie a lucrărilor, de recepţie a lucrărilor, cât şi pe perioada de notificare a defectelor şi de garanţie (garanția acordată lucrărilor este de 8 ani), în vederea urmăririi corectei utilizări a fondurilor disponibile şi pentru a se asigura ca Antreprenorul execută lucrările în conformitate cu obligaţiile contractuale şi cu legea, în special în ceea ce priveşte durata, calitatea şi costul lucrărilor.
Obiectivele proiectului
Reamintim, prin acest proiect se au în vedere următoarele obiective: amenajarea traseului de transport public de călători cu autobuzul, construirea unui pod peste râul Mureş, construirea staţiilor de alimentare a autobuzelor alimentate electric, construirea şi modernizarea staţiilor de transport public de călători (autobuz), construirea pistelor pentru biciclete pe tronsonul Andrei Şaguna-Economului-Câmpia Turzii-C-tin Ticu Dumitrescu-Ogorului-Timişorii, lucrări de canalizare pluvială şi colecatre apă, lucrări instalaţii electrice, instalaţii climatizare, plantarea de aliniamente de arbori şi arbuşti pe traseul propus, modernizarea şi extinderea sistemelor de semnalizare şi semaforizare adaptivă şi sincronizată, lucrări aferente centrului de comandă şi control, organizare de şantier.
Mai mulţi diriginţi de şantier, pe domenii
„Aşa cum rezultă şi din prezentarea obiectivelor investiţiei, acestea vizează domenii diferite, ceea ce duce la necesitatea asigurării serviciilor de dirigenţie de şantier pentru mai multe domenii de atestare, stabilite conform Ordinului 1496/2011 privind aprobarea procedurii de autorizare a diriginţilor de şantier. (…) Scopul serviciilor Dirigintelui de şantier pentru obiectuvul de investiţie ce face obiectul Contractului de execuţie este de a oferi Achizitorului garanţia că Executantul căruia i-a fost atribuit respectivul contract va îndeplini toate responsabilităţile asumate prin contract, va respecta prevederile legale, reglementările tehnice, proiectul tehnic cu detaliile de execuţie şi caietele de sarcini. (…) Activitatea dirigintelui va fi condusă de următoarele principii: respectarea prevederilor normative în domeniu; imparţialitate, atât faţă de Achizitor, cât şi faţă de Executantul lucrărilor; profesionalism; fidelitate” – se arată în Caietul de sarcini ataşat licitaţiei.
1,3 milioane de lei
Valoarea totală estimată de Primăria Arad pentru serviciile de dirigenţie de şantier este de 1.313.900 de lei. Licitaţia va fi câştigată de ofertantul care vine cu cel mai bun raport calitate – preţ (unde preţul ofertei reprezintă 40% din punctaj, iar experienţa diriginţilor de şantier 60%).
28 de luni
Durata de prestare a serviciilor este de 28 de luni de la transmiterea ordinului de începere a lucrărilor/ serviciilor de către Beneficiar şi se va finaliza odată cu semnarea procesului verbal de recepţie finală a lucrărilor.
„În cazul în care durata de execuţie a lucrărirlor aferente obiectivului se va prelungi, atunci se va prelungi şi contractul de servicii în mod corespunzător, prin acordul părţilor, fără plăţi suplimentare. În cazul în care lucrările vor fi finalizate de către constructor într-un termen mai scurt, perioada de lucru a prestatorului va fi redusă corespunzător. Comunicarea privind prelungirea sau reducerea contractului se va face prin notificarea prestatorului de către beneficiar” – se mai arată în Caietul de sarcini.
Proiectul, pe fonduri europene
În valoare de 165.734.324,98 lei (TVA inclus), proiectul „Amenajare traseu de transport public de călători care să asigure legătura pe arterele urbane între zona UTA şi strada Ştefan cel Mare” este unul dintre cele mai mari proiecte pe fonduri europene din România. Proiectul se realizează în cadrul POR 2014 -2020, Axa 4, Obiectivului Specific 4.1 – Reducerea emisiilor de carbon în municipiile reşedinţă de judeţ prin investiţii bazate pe planurile de mobilitate urbană durabilă.
Citește și:
S-a semnat contractul pentru podul peste Mureș. Lucrarea trebuie finalizată în 28 de luni
Trimite articolul
XAm o intrebare: in Caietul de Sarcini al Dirigentiei de Santier, e specificată RĂSPUNDEREA MATERIALĂ și ,chiar, PENALĂ, pt toate NECONFORMITĂTILE NECORECTATE de constructor ? 🤔
… Că, numai să iei niste bani pt că te faci că-l supraveghezi pe constructor, dar SĂ NU RĂSPUNZI material (in valoarea completă a costurilor de remediere), pt “gafele” sau chiar șmecheriile de execuție ale constructorului (modificări nejustificate dr Proiect, materiale de calitate inferioara, etc), deci să nu raspunzi concret pt toate acestea, ar vrea ori-si-cine Dirigentia de Santier … 😉
-
inclusiv eu
Vor câștiga fix același diriginți de șantier care semnează preluarea lucrărilor de la firmele care executa reparații la străzi.
Nu cred cavei găsi în tot Aradul 10 capace de canal puse corect la cotă.
-
“Nu cred ca vei găsi în tot Aradul 10 capace de canal puse corect la cotă.” – ba da … daca se modifica cotele admise :))))
Pod în stil “neobaroc” legat cu sârme, dar ce-î mai interesant cu garanția 8 ani.Pai actualul pod făcut de austrieci avea garanție 100 de ani.Nu înțeleg de ce se renunță la modelul cu grinzi solide de beton și piloni adânc turnați în albia muresului.oricum va asigur ca după cum va arata nici opera de arta nu va fi ci doar un kitsch,nici kitsch original,ci o palida imitație a altui pod din alta zona geografica.
-
Stimate Opinion, cel mai grandios pod care se construieste astazi in Romania de catre o asociere de firme italiano-japoneza (probabil cu finalizare in acest an) -pe fonduri europene in valoare de 500 milioane de euroi impreuna cu drunurile de legatura -este podul suspendat peste Dunare care leaga malul brailean cu cel tulcean (practic leaga Dobrogea de Moldova si de aici vor fii conectivitati prin drumuri expres spre Moldova si de cealalta parte spre Tulcea-Constanta)! Adica este un pod pe suspendat pe ‘sarme’ stimate Opinion cum spui tu. Vi-am spus de miliarde de ori pe aici sa mergeti pe forumul API peundemerg.ro -pentru cei pasionati de infrastructura din Romania-si sa vizionati miile de poze si filmulete de pe santierele patriei ; autostrazi, drumuri expres, centuri ocolitoare, drumuri natianale, cai ferate coridorul Rin-Constanta, podul suspendat de la braila, etc. Iar podul de la Braila are doi piloni de sustinere pentru cabluri pe fiecare mal al Dunarii (foarte bine ‘infipti’ in pamant si inalti de vreo 197m impreuna cu 2 blocuri masive de ancoraj ale cablurilor de sustinere ale tablierului podului). Intre cei 2 piloni sunt intinse doua perechi de cabluri de sustinere ale tablierului metalic, tablier metalic care va sustine calea de rulare. Cele 2 cabluri au grosimea de 60 cm si sunt facute din infasurarea a sute de toroane de otel-infasurare executata prin trecerea de mii de ori de pe un mal pe celalat a unui carucior care tracteaza toroanele din calu de otel special. Totul este adus din japonia (cablurile si sitemele de ancorare-fixare in blocurile de ancoraj). Acuma sunt la faza de montare a carligelor de care se vor ancora bucatile de tablier. Daca sunteti curiosi puteti viziona cum se executa in timp real podul suspendat peste Dunare de la Braila pe forumul peundemerg. ro-podul suspendat Braila. Si da stimate Opinion, cele mai spectaculoase poduri din lume sunt cele suspendate pe “sarme” cum spui tu, adica pe niste cabluri foarte solide care la randul lor sunt ancorate in niste blocuri de ancoraj foarte masive. Toate elementele+cablurile de sustinere a tablierului LA PODUL PESTE dUNARE SUNT DIN jAPONIA. Stai linistit stimate Opinion ca totul (structura de rezistenta a podului suspendat) este la fel de solida ca si cea a unui pod -viaduct clasic executat cu pile si culei in albie si grinzi clasice din beton sau tablier metalic. Mai mult, in timp intretinerea este mai facila, nu trebuie sa faci consolidari ale pilelor in albie (cum s-a facut la podurile Traian si Decebal) ci se face mentenanta doar la cablurile de sustinere!
-
ce specialist in poduri, la fel ca si falkosul cu odioasa pasarela spre strand!!
-
Pe lângă ca-î urat sta bine și cu garantia”garantat”mig29
-
Klasikule dar e valabil si pentru ceilalți,ceea ce ți-a spus @mig29 este perfect adevărat! Caută dor pe forumul respectiv!
Dar nu se poate pune nimeni cu voi,ăștia dăștepți! Voi în afară de site-ul ăsta si cele ale psdeee și Hahaurrrr, sigur nu știți să căutați altcineva și să vă informați și din alte părți! -
https://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=804.3015
Klasikule ai link-ul a ceea ce a spus @mig29 !
E în România, nu în alta !
-
-
-
Daca poza prezentata in articol este aprope reala, as face mai multe simulari aerodinamice asupra partii superioare. Acele elemente care presupun ca sunt si cu rol de contragreutati sau balansare a sarcinii, au o forma care foarte usor poate intra in rezonanta la anumite viteze ale vantului.
-
https://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=804.3015
Ai aici podul de la Brăila care e în construcție să-ți faci o idee! Bineînțeles pastrand proporțiile!
-
-
Sunt curios ,foarte ,cine a fost diriginte de santier la stadionul Francisc Neuman …..?!?
-
falka a fost diriginte la francisc neuman, dar prin interpusi!!