ARAD. Împărțite în două loturi, lucrările vor ajunge până la 54 de milioane de lei. Primul lot vizează linia de tramvai și rețeaua aeriană de contact de pe tronsonul Calea Radnei, de la Pasajul Micălaca la strada Renașterii – cu o valoare estimată de aproape 19,7 milioane de lei fără TVA, iar al doilea lot vizează linia de tramvai și rețeaua aeriană de contact de pe tronsonul Podgoria-Pasaj Micălaca-Micălaca Zona III – cu o valoare estimată de peste 34,3 milioane de lei fără TVA.
Caietul de sarcini al lotului 1 arată că este vorba despre modernizarea infrastructurii de transport pe o lungime de 1.519 metri cale de rulare dublă, la care se adaugă un racord de legătură la depou și o diagonală între cele două linii de tramvai în lungime de 162 de metri, la baza pasajului superior Micălaca. Pe traseul lotului 1 sunt amenajate șapte stații, cu peroane lungi de 38-60 de metri și late de 1-1,2 metri. Conform caietului de sarcini, după reabilitarea traseului, stațiile vor avea 44 de metri, „din care 36 metri peron, 4 metri racord între trecerea la nivel pietonal și peron, respectiv 4 metri trecerea la nivel pietonal”. Lățimea va crește la 1,5 metri în toate stațiile, iar acestea vor fi dotate cu „balustradă din elemente metalice; copertină; marcaje tactile pentru persoane cu dizabilități”.
Lucrările distanța cuprinsă în lotul 1 vor putea dura până la 19 luni de la data emiterii Ordinului de Începere a Lucrărilor, conform caietului de sarcini.
Al doilea lot, care prevede modernizarea liniei de tramvai pe traseul Piața Podgoria-Pasaj Micălaca-Micălaca zona III, este împărțit în două sectoare. Primul sector vizează linia de tramvai dintre Podgoria și Pasajul Micălaca – 691 de metri de cale dublă aflată pe mijlocul străzii. Cel de-al doilea sector vizează linia dintre Pasajul Micălaca și Micălaca Zona III, inclusiv bucla de întoarcere. Lungimea celui de-al doilea sector este de 1.150,17 metri de cale dublă, la care se adaugă 395 de metri de linie în bucla de întoarcere și o linie de tragere de 60 de metri.
În lotul 2 sunt cuprinse 9 stații de tramvai, care după modernizare vor avea aceeași lungime ca și cele din lotul 1, însă vor avea lățimi între 1,5 și 3 metri, în funcție de spațiul disponibil. Caietul de sarcini prevede, pentru lotul 2, un termen de 18 luni de la emiterea Ordinului de Începere, în care antreprenorul câștigător „va finaliza toate lucrările”, inclusiv trecerea testelor la terminare.
În cazul ambelor loturi, câștigătoare va fi declarată oferta cu cel mai bun raport calitate-preț, unde partea financiară va reprezenta 80% din punctajul ofertei, restul de 20% fiind reprezentat de „demonstrarea unei metodologii adecvate de implementare a contractului, precum și o planificare adecvată a resurselor umane și a activităților”. Termenul limită pentru depunerea ofertelor în Sistemul Electronic de Achiziții Publice este 20 decembrie 2024. Banii pe care municipalitatea este dispusă să îi dea pentru lucrările de modernizare vor ajunge în bugetul municipiului din surse externe, prin Programul Regional Vest 2021-2027, fiind vorba despre fonduri nerambursabile.
Citiți principiile noastre de moderare aici!