ARAD. Aproape patru miliarde de lei estimează CFR că va costa modernizarea căii ferate dintre Arad şi Timişoara, în acest sens fiind lansată o licitaţie cu proiectare şi execuţie. Un total de 57 de kilometri de cale ferată, între cele două municipii, ar urma să fie modernizaţi, în timp ce alţi şapte kilometri, între Aradul Nou şi Glogovăţ, vor fi realizaţi de la zero. Practic, această cale ferată nouă ar urma să scoată traficul feroviar din cartierul Micălaca. Dar să vedem cum arată detaliile licitaţiei lansată de CFR SA.
Lucrarea a fost împărţită în două loturi distincte. Primul se referă la modernizarea liniei feroviare pe relaţia Timişoara Est-Ronaţ Triaj, iar al doilea la modernizarea căii ferate de la Ronaţ Triaj şi până la Arad. Tot aici este inclusă şi realizarea noii căi ferate lungă de şapte kilometri, care să scoată trenurile din Micălaca. Primul lot este estimat la 1,44 miliarde de lei, în timp ce al doilea lot este estimat la 2,47 miliarde de lei.
Lucrările
Potrivit anunţului de licitaţie, în acest proiect se doreşte: îmbunătățirea geometriei traseului și sporirea capacității portante a căii pentru a permite circulația trenurilor cu viteza de până la 160 km/oră; modernizarea staţiilor şi haltelor de mişcare de pe această linie, adaptând capacitatea acestora, conform volumului de trafic şi necesităţilor tehnologice; modernizarea clădirilor staţiilor de călători, incluzând construcţiile pasarelelor şi ridicarea nivelului peroanelor, în conformitate cu standardele europene în vigoare; înlocuirea bretelelor şi a traversărilor dublă joncţiune cu schimbătoare de cale simple; dublarea liniei pe toată lungimea; înlocuirea de poduri, podeţe, repararea sistemului de drenaj, îmbunătăţirea terenului de fundare și a terasamentelor; ridicarea niveletei căii și protecția antierozională a terasamentului de cale ferată în zonele inudabile; construcţia drumurilor de întreţinere de-a lungul căii ferate (unde nu sunt disponibile drumuri publice); construcţia a două clădiri de mentenanţă în staţiile Caransebeş şi Timişoara Nord; montarea de panouri fonoabsorbante şi/sau soluţii alternative de reducere a nivelului de zgomot, pe segmentele de cale ferată ce străbat localități; instalaţii de centralizare electronică noi, în staţii şi introducerea sistemului de siguranţă ERTMS (ETCS nivel 2 + GSM-R); modernizarea echipamentului de telecomunicaţii; înlocuirea echipamentelor liniei de contact şi din substaţiile de tracţiune electrică, instalarea unui sistem de control SCADA; montarea de încălzitoare de macaz pe liniile de primire-expediere, în staţii, în halte de mişcare şi la ramificaţii, pentru a combate efectele înzăpezirii liniei.
Al doilea proiect
Aşezarea geografică a judeţului nostru şi faptul că Aradul este traversat de mai multe rute de importanţă europeană face ca acest proiect să fie al doilea care vizează modernizarea căii ferate. Un alt proiect care vizează modernizarea liniei ferate pe relaţia Curtici-Arad-Simeria şi, ulterior, până la Bucureşti, este implementat chiar în această perioadă pe relaţia Ghioroc-Simeria, după ce tronsonul de la Curtici şi până la Ghioroc a fost modernizat deja. Acum, finalul lucrărilor de modernizare a căii ferate Arad-Timişoara este legarea municipiului nostru de Caransebeş. Uniunea Europeană a finanţat toate lucrările menţionate mai sus.
În trei ani
Termenul de finalizare a lucrării de modernizare a căii ferate Arad-Timişoara este de trei ani de zile, cu alte şase luni proiectarea. Practic, dacă termenele vor fi respectate, în trei ani şi jumătate de la momentul în care va fi stabilit câştigătorul licitaţiei ar trebui să circulăm spre Timişoara cu trenuri care ating 160 km/h. Rămâne, însă, de văzut dacă aceste termene vor fi respectate.
Trimite articolul
XMai ales intre Valea Viilor si Sag unde se merge cu 30 la ora.Bataie de joc.Si cu tramvaiul imperio lu blondu ajungi mai repede la Vinga.
Vă rugăm TEHNODOMUS Vor termina îm următorii 30 de ani !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
La 14mii de euro pe metru….nu prea mai rămâne de o pâine.
Dar fiindcă sunt darnic, o fac eu pentru doar 13500 pe metru chiar dacă nu fac profit. Furnizorii vor fi atenți cu facturile să ieșim la fix.
Mda, ar fi frumos sa se realizeze Proiectul, dar prefer sa astept sa vad finalul…, ca de 30 de ani se tot proiecteaza in România, si, fie nu se mai realizeaza ( si ramane la stadiu de proiect si de , nelipsitul STUDIU DE FEZABILITATE !), fie se realizeaza incet si prost ( din cauza executiei/proiectarii necorespunzatoare!
Sa vedem ce-o iesii de data asta…
Daca s-ar scoate calea ferata din Micalaca ar fi un lucru bun cred pt. ca ar ramane doar linia ceea din afara Aradului care vine dinspre Aradul Nou si merge spre Vladimirescu la care s-ar putea adauga doar o cotitura spre calea ferata care vine dinspre Vladimirescu spre Arad dar atunci podul actual parca si-ar cam pierde din importanta, pacat ca nu se poate muta si el 🙂