Zona 5 cuprinde un oraș și 12 comune: Lipova, Bârzava, Bata, Birchiș, Conop, Ghioroc, Păuliș, Petriș, Săvârșin, Șiștarovăț, Ususău, Vărădia de Mureș și Zăbrani. Datele oficiale arată că în cele 13 unități administrativ-teritoriale pentru care se scoate acum la licitație serviciul de colectare a deșeurilor locuiesc 34.185 de persoane, cele mai multe în Lipova – 9.570, iar cele mai puține în Șiștarovăț – 380. Aceștia locuiesc în aproximativ 12 mii de gospodării. Operatorul ce va câștiga licitația va colecta deșeurile din zonele respective și le va transporta la Stația de Transfer Bârzava. Cele mai depărtate comune de stația de transfer sunt Bata – la aproximativ 50 de kilometri distanță, Petriș – la aproximativ 45 de kilometri și Zăbrani – la aproximativ 44 de kilometri.
Conform caietului de sarcini, operatorul ce va câștiga licitația va trebui să asigure colectarea separată cel puțin pentru deșeurile de hârtie, metal, plastic și sticlă din deșeurile municipale; colectarea separată a deșeurilor biodegradabile; colectarea deșeurilor reziduale; colectarea deșeurilor periculoase provenite din gospodării; colectarea deșeurilor voluminoase inclusiv mobila si saltele; colectarea deșeurilor textile; colectarea deșeurilor abandonate pe teritoriul administrativ al UAT urilor din aria de delegare; colectarea şi transportul deșeurilor provenite din locuințe, generate de activități de reamenajare și reabilitare interioară şi/sau exterioară a acestora.
Același document arată că deșeurile menajere reziduale vor fi ridicate de 2 ori pe săptămână din mediul urban, zona de blocuri, respectiv o dată pe săptămână în zonele de case. Deșeurile de hârtie și carton vor fi colectate o dată pe săptămână din mediul urba, zona de blocuri și o dată la două săpătmâni din mediul urba, zonele de case, respectiv o dată la 4 săptămâni din mediul rural. Deșeurile de plastic și metal vor fi ridicate o dată pe săptămână din mediul urban, zona de blocuri, iar din zonele de case – atât mediul urban, cât și cel rural, acestea vor fi ridicate o dată la două săptămâni.
Durata contractului de delegare va fi de 8 ani de la data semnării acestuia, conform caietului de sarcini. Suma maximă pe care Asociația de Dezvoltare Intercomunitară Sistem Integrat de Gestionare a Deșeurilor Județul Arad este dispusă să o plătească pentru acordul-cadru este de 14.697.581 de lei. Câștigătoare va fi oferta cu cel mai bun raport calitate-preț, partea financiară reprezentând 90% din punctajul ofertei, doar 10% fiind reprezentat de „Nivelul de asigurare a protecției mediului”. Termenul limită pentru depunerea ofertelor este 11 noiembrie 2024.
Vechiul contract de colectare și transport al deșeurilor din zona 5 a fost semnat, în urma unei licitații, cu Consult SOC Centrum din București. Acesta a fost reziliat în urmă cu mai bine de doi ani, însă, pe motiv de neîndeplinire a obligațiilor contractuale. Ulterior a fost semnat un contract pe un an, prin negociere directă, cu cei de la Polaris, contract ce a fost prelungit cu alte 4 luni. După expirarea termenului, fiecare primărie din zona 5 a trebuit să se descurce pe cont propriu.
Citiți principiile noastre de moderare aici!