Compania Națională de Căi Ferate CFR SA informează că traficul feroviar pe 13 intervale de cale ferată de pe raza Regionalelor CF București, Timișoara, Cluj, Iași și Brașov se desfășoară „în condiții speciale, cu limitarea vitezei de circulație a trenurilor, din cauza temperaturilor ridicate înregistrate la nivelul șinei, această măsură fiind necesară pentru circulația trenurilor în condiții de siguranță”.
În cadrul Regionalei de Căi Ferate Timișoara sunt 4 intervale pe care traficul feroviar are restricții de viteză: Timișoara Nord – Timișoara Est; Caransebeș – Reșița Nord; Căvăran – Caransebeș și singurul interval din județul Arad, cel dintre Sântana și Gurahonț.
„Menționăm faptul că* în intervalele orare în care temperatura în aer depășește deja 35-37 de grade în aer, personalul de întreținere a infrastructurii feroviare efectuează permanent revizii suplimentare pe rețea, prin verificarea directă a căii, măsurarea și înregistrarea permanentă a evoluției temperaturilor la nivelul șinei”, transmite Oana Brânzan, purtător de cuvânt al CFR SA.
În intervalele orare în care temperatura în șină pe anumite intervale de stații depășește 50 de grade se reduce viteza de circulație a trenurilor cu 20-30 km/h față de viteza normală.
„Precizăm, de asemenea, faptul că, această măsură de limitare a vitezei de circulație, în intervalele orare în care temperatura la nivelul șinei deja ajunge la 50 de grade, este aplicată de toate companiile de infrastructură și respectă normele de siguranță feroviară în astfel de situații speciale. Vă asigurăm că, personalul de specialitate al CFR SA avizează permanent operatorii de transport feroviar de călători şi de marfă (OTF) când se impune reducerea vitezei de circulație și pe ce intervale de stații se va adoptă această măsură, astfel încât operatorii de transport feroviar de călători să informeze pasagerii din trenurile aflate deja în circulație, sau care urmează să circule în ziua respectivă, despre condițiile de trafic. Adresăm scuzele necesare călătorilor, în situația în care trenurile cu care călătoresc ajung cu întârziere la destinație, însă aceste măsuri de limitare a vitezei de circulație pe anumite intervale de cale ferată sunt necesare pentru a menține condițiile optime și de siguranță pe rețeaua feroviară”, mai spune purtătorul de cuvânt al CFR SA, Oana Brânzan.