Se modifică Planul Integrat de Dezvoltare Urbană a Municipiului Arad pentru pistele de biciclete. Aleşii au votat în unanimitate, vineri, propunerea de modificare venită din partea Primăriei Arad. Modificarea vizează, în fapt, introducerea unei poziţii noi, greu de refuzat de către consilieri. Planul de acţiune modificat prin hotărârea de vineri cuprinde o serie de acţiuni prioritare care vor fi implementate de Primăria Arad (parte finanţate din Programul Operaţional Regional, iar parte din resurse proprii, sau alte surse de finanţare).
Pistele de biciclete din oraş şi-au făcut loc acum alături de alte 17 obiective cuprinse deja în plan.
Din cele 17 obiective din Planul Integrat de Dezvoltare Urbană a municipiului Arad 8 se vor finanţa prin POR 1.1., iar 9 din alte surse.
Introducerea în acest document a pistelor de ciclişti este privită acum ca o necesitate, de executiv, scopul final fiind dezvoltarea unor căi rezervate şi amenajarea lor pentru circulaţia cicliştilor în lungul arterelor de circulaţie, dar şi independent de acestea.
În justificarea acestui proiect se arată faptul că, „în zona centrală, se constată fluxuri mari de pietoni şi biciclişti care se suprapun peste fluxuri auto importante, neexistând trasee de pietoni şi pentru biciclişti în spaţii proprii”.
Problemele actuale
Tot aici se mai arată că în Arad nu există o zonă exclusiv pietonală şi pentru biciclişti, care să valorifice din punct de vedere turistic centrul istoric al municipiului şi să constituie un spaţiu de loisir pentru locuitori şi tineretul universitar rezident. Dar şi faptul că în ultimii ani a avut loc o creştere explozivă a traficului rutier, iar, în lipsa posibilităţilor de sporire a capacităţii de circulaţie a reţelei stradale a municipiului Arad, apar probleme majore în desfăşurarea în condiţii de siguranţă a circulaţiei.
La baza cererii de vineri stătea şi studiului de fezabilitate pentru proiectul ,,Amenajare piste de biciclişti în municipiul Arad”, care vorbeşte de lungimea pistelor de biciclişti, de străzile vizate şi de interescţiile pe care le vor străbate.
130 de km de piste
Imediat după votul dat de consilieri pentru acest proiect, Primăria Arad a remis un comunicat în care se arată că proiectul a fost votat cu unanimitate în CLM. Tot aici se arată şi faptul că „în municipiul Arad, lungimea totală a pistelor de biciclişti va fi de 130 km (pe partea stângă şi dreaptă a arterelor principale), pe aproape 65 km de străzi, din zona de intravilan a oraşului.
Start în 2013
În comunicat se face vorbire şi despre faptul că „proiectul va avea o durată de 30 luni, va începe anul viitor, iar valoarea este de 17.016.856 lei. În cadrul acestuia, vor fi efecuate lucrări de amenajare şi construire a pistelor de biciclişti, lucrări de amenajare, amplasare, construire a spaţiilor şi dotărilor necesare folosirii civilizate a pistelor: semnalizare rutieră, mijloace de evacuare ape pluviale, amenajarea unor locuri de popas dotate cu rastele şi băncuţe pentru biciclişti, coşuri stradale etc. Prin darea în folosinţă a pistelor pentru biciclişti, va creşte siguranţa traficului bicicliştilor şi a pietonilor, se vor diminua efectele poluării aerului asupra mediului şi sănătăţii populaţiei cauzate de emisiile de gaze de eşapament de la autovehicule, iar emisiile se vor încadra în valorile limită de nivel european pentru aerul ambiant”.
De unde vin banii
’’Agenţia Pentru Dezvoltare Vest a raportat o economie de aproximativ 1.500 de mii de euro din valoarea totală alocată Planului Integrat de Dezvoltare Urbană a Municipiului Arad, din care face parte şi acest proiect. Ţinând cont de acest lucru, dar şi de necesitatea amenajării pistelor de biciclişti şi de elaborarea studiului de fezabilitate aprobat prin hotărâre de consiliu local, în Arad, se impune dezvoltarea unor căi rezervate şi amenajate pentru circulaţia bicicliştilor,’’, a declarat primarul Gheorghe Falcă.
Obiectivele
Obiectivele din planul de dezvoltare sunt: Reabilitare pasaj rutier Micălaca (14.879.322,28 lei), Reabilitare pasaj rutier Grădişte (17.561.864,67 lei), Amenajare treceri la nivel cu liniile de tramvai (19.140.356,09 lei), Modernizare liniile de tramvai pe axa Calea Aurel Vlaicu – Centru – Piaţa Romana – Aradul Nou 2009-2012 (196.181.895,20 lei), Reabilitarea centrului vechi istoric al Aradului (58.782.037 lei), Legătura rutieră Câmpul Liniştii – Centura Arad (10.336.100,77 lei), Modernizarea străzii Câmpul Liniştii (14.876.433,76 lei), Reabilitare/modernizare infrastructură rutieră Zona Industrială Est – Micălaca” (2.548.646,88 lei), Amenajare pistă bicicliști în municipul Arad (17.016.856,00 lei), Reamenajare zonă de agrement Pădurice (9.365.714,97 lei), Modernizarea unor spaţii verzi în zona Pădurice (1.133.300 lei), Modernizarea unor spaţii verzi Podgoria şi pe Bd. Revoluţie (200.000 lei), Modernizare Centru de zi pentru vârstnici Micălaca (446.273,67 lei), Diversificare servicii sociale pentru persoane vârstnice, Modernizare Complex de educaţie interculturală pentru copii şi tineret Curcubeu” (646.306,38 lei), Diversificare servicii sociale pentru copii şi tineri.
Citiți principiile noastre de moderare aici!