ARAD. Mai multe localităţi din județul nostru rămân fără transport în comun cu autobuzele, după ce, în urma modificării unei legi, Compania de Transport Public Arad nu mai are dreptul legal să efectueze curse în localităţile respective. Acest fapt a fost anunțat de către ziarul nostru cu luni de zile în urmă, dar prea puțină lume a fost curioasă la momentul respectiv, pe principiul că “se va găsi o rezolvare”.
Până la urmă, nu a apărut nicio modificare, iar zeci de localități vor rămâne, începând de marți, 3 decembrie, fără autobuze. Consiliul Județean Arad s-a întrunit luni în ședință extraordinară pentru a actualiza programul de transport județean. Practic, după ce o serie de unități administrativ-teritoriale au decis să adere la Agenția de Dezvoltare Intercomunitară Transport, au fost stabilite curse și pentru acele localități. Numai că, deși primăriile au fost introduse în ADI Transport în mai multe „valuri”, unele dintre ele au refuzat să intre în această asociație. Problema este că orașele și comunele care nu fac parte din ADI Transport nu pot beneficia de transportul în comun oferit de Compania de Transport Public Arad. Și asta pentru că, între ADI și CTP, a fost semnat un contract, iar CTP nu poate semna contracte cu primăriile în parte.
“Încă din momentul în care a apărut Ordonanța 51/2019 am anunțat faptul că noi, Consiliul Județean, nu vom mai avea voie să subvenționăm transportul în comun. Nimeni nu ne-a luat în seamă atunci. Acum, am găsit o varianta prin care CTP să poată, în continuare, să opereze. Numai că vor putea fi operate curse doar în UAT-urile care sunt membre în ADI Transport”, a declarat Iustin Cionca, președintele Consiliului Județean.
După ce a fost făcut anunțul referitor la situația transportului în comun, câteva primării au decis să se înscrie în ADI Transport. Unele dintre ele, în care operează firme private de transport, cum ar fi Transdara, care operează în orașe și comune și nordul și din vestul județului, nu s-au înscris pentru că nu a fost necesar. Și asta pentru că existau autobuze care să efectueze curse de transport în comun. Alte primării, în schimb, au decis să nu adere deloc la asociație. Problema este că, în aceste condiții, CTP nu va putea să opereze curse în orașele și comunele care nu sunt membre ADI. Drept urmare, zeci de mii de arădeni vor rămâne fără transport în comun.
Potrivit celor de la Consiliul Județean, din asociația de transport nu fac parte orașe mari, ca Lipova sau Chișineu Criș, dar și comune ca Ususău sau Șiștarovăț, Conop, Vârfurile, Cermei ori Hălmagiu. În aceste localități, începând de marți, 3 decembrie, nu vor mai fi operate curse cu autobuzul. Iar situația ar putea fi remediată doar dacă primăriile vor intra în ADI și vor solicita transport în comun operat de CTP sau vor încheia convenții cu operatorii privați.
Pe cheltuiala primăriilor
Chiar dacă fac sau vor face parte din această asociație pentru transport, fiecare primărie va avea obligații. Și când vorbim de obligații, vorbim de… bani. După cum am precizat deja, Consiliul Județean Arad nu mai are voie, legal, să subvenționeze transportul în comun. În schimb, o pot face primăriile. Așadar, membrii din ADI Transport vor trebui să plătească către CTP Arad diferența dintre prețul biletelor sau abonamentelor și cheltuielile generate de cursele de autobuz. Iar banii vor fi plătiți în funcție de numărul de curse pe care îl au orașele sau comunele respective. Principalii beneficiari ai transportului în comun sunt elevii, spun cei de la CJA, elevi care fac naveta din localitățile de domiciliu spre localitățile în care urmează cursurile la licee. Iar CTP a realizat grafice de curse care să se aplice, cu dedicație, elevilor. Numai că, de acum înainte, primăriile vor trebui să susțină financiar transportul copiilor.
Tot intră
După ce au văzut că „gluma se îngroașă” și că rămân fără transport în comun, tot mai multe primării au decis să emită hotărâri de consiliu prin care să devină membre ale ADI Transport. Până acum, 58 dintre cele 78 de UAT-uri din Arad au adoptat deja acele hotărâri de consiliu ori urmează să le adopte. Asta înseamnă că, la un moment dat, vor deveni membre ADI Transport. Alte câteva primării nu au nevoie de această calitate de membru pentru că au transport în comun oferit de operatori privați. În sfârșit, există și câteva primării care nici nu și-au anunțat intenția de a face parte din ADI, nici nu au adoptat hotărâri și nici nu au această intenție. Acolo vor fi probleme în ceea ce privește transportul în comun.
Trimite articolul
XAusteritate! Foarte bine! Asta am votat…asta avem.
…”multumim” Primariei Sofronea ca se “ocupa” de ai sai cetateni si elevi. Datorita “amatorismului” dvs d-le primar Băbău Ioan, elevii vor trebui sa plateasca acum 91 lei pentru un abonament Transdara in loc de 59 cate era la CTP Arad! Suntem siguri ca pentru un om cu stare ca dvs banii nu sunt o problema….probabil ca de acolo si vine si indiferenta!
Cursa de SANPAUL ERA SINGURA CURSA DE LEGATURA DIRECTA CU CENTRUL ARADULUI! ACUM COPIII TREBUIE SA SCHIMBE PENTRU CA DVS D-LE PRIMAR IMPREUNA CU “PROFESIONISTII” DIN JURUL DVS NU SUNTETI IN STARE SA FACETI MINIMA TREABA PENTRU CARE SUNTETI PUSI ACOLO!
Speram ca sunteti multumiti toti din acea Primarie si la anul in iunie sa veniti iar sa ne frecati cu “grandiaosele” voastre realizari!
Incredibil cum va poate durea-n paispe de locuitorii care va platesc impozite! Incredibil!
Foarte bine, în sfârșit o nouă și adevărată realizare a CJA , care sper să fie doar începutul. Urmează a-i lăsa și fără curent, fără medic, .Votați în continuare PDL la locale, cioncu, bâlciu și kakadar. wermwr ați votat, wermer aveți să aveți multe succesuri . DEȚTEAPTĂ-TE ROMÂNE !!!
Nu-i problema, apar mai multi “pirati” si vom avea transport. Rusine !!!
Sa vina TRANS FDC-ul sa va ajute…..?
Autogara CTP de ce au închis-o? Unde vor aștepta autobuzele CTP călătorii în special copii? Afară în frig și ploaie. Să-i fie rușine incompetentului de director de la CTP. Oare d-l Cionca știe despre acest lucru? Dacă da sa-i fie rusine și lui. Nu vor mai pupa ei voturi la locale PNL-PDL. Aradon va rog faceți un reportaj despre mizeria pe care a facut-o CTP închizând autogara. Nu e normal și cred că nici legal.
scopul: preluarea CTP de catre ADI Transport!
adi transport= adi deseuri adica un gunoi!!
bravo cionca si acolitilor sai.!!
un vechi proverb spune in felul urmator :
ca sa-ti dai seama cat de bine i-ti este acum
trebuie ca doar un pic sa-ti fie mai rau !
acum suntem in faza in care se strange surubul
adica pe zii ce trece viata in Arad va fii tot mai grea
trafic blocat ,santiere pe centru care nu se mai termina ,termenul de
construire a stadionului care se tot prelungeste , un viaduct
,cel de la micalaca .al carei constructie a fost abandonata etc .
si urmeaza o iarna grea care sta sa vina .
Apoi ca prin minune va aparea acel mesia care , in scurt timp le va rezolva
pe toate .
pe ruta arad – zadareni – felnac se zice, ca unu dinca gheorghe, va transporta copiii la scoala ca ADI nu se ocupa cu asta…
Foarte bine poate așa nu vor mai fi parcate autobuzele Consiliului Judetean la domiciliul unor șoferi hoți pentru a le mulge de motorina.