ARAD. O nouă veste bună pentru Arad, dacă vorbim despre transportul pe calea ferată. Pe lângă mega-proiectul de modernizare a căii ferate Arad-Timișoara-Caransebeș sau achiziția unor rame noi de trenuri care vor ajunge în județul nostru, Aradul este vizat acum de o nouă investiție a Autorității pentru Reformă Feroviară. Această instituție a semnat contractul de finanțare pentru implementarea proiectului „Sprijinirea reducerii consumului de energie prin eficiență energetică în sectorul transporturilor – Material rulant sustenabil prin achiziția a 23 de locomotive electrice noi cu sisteme ERTMS, capabile să atingă viteza de 160 km/h şi să tracteze până la 16 vagoane de călători”. Ce își propune acest proiect? Înlocuirea materialului rulant cu un consum ridicat de energie și emisii de dioxid de carbon cu material rulant sustenabil, care încurajează transferul modal. Investițiile realizate în cadrul proiectului propus constau în implementarea și operarea unui material rulant mai eficient și mai puțin poluant pe teritoriul României.
Valoarea totală a proiectului este de 764.398.846,68 lei, din care 638.880.545,00 lei reprezintă fonduri europene nerambursabile, asigurate din Fondul pentru Modernizare, iar 125.518.301,68 lei reprezintă sumă provenită de la Bugetul de Stat. Perioada de implementare a proiectului este de 45 luni.
Prin Arad
Potrivit proiectului, viitoarele locomotive noi ar urma să circule pe următoarele rute: București-Craiova-Drobeta-Turnu Severin-Timișoara-Arad; București-Craiova-Simeria-Deva-Arad; București-Brașov-Sighișoara-Arad-Curtici; București-Brașov-Sighișoara-Cluj-Napoca-Oradea; București-Brașov-Miercurea-Ciuc-Dej; București-Buzău-Pașcani-Suceava-Vatra Dornei; București-Buzău-Tecuci-Iași; București-Buzău-Pașcani-Iași; București-Giurgiu Nord; Iași-Constanța/(Mangalia) via Tecuci; Suceava-Constanța/(Mangalia) via Buzău; Galați-Constanța/(Mangalia); București-Constanța/(Mangalia).
Citiți principiile noastre de moderare aici!