Arad. Avem logo, ce-i drept doar de etapă, pentru lupta de cucerire a titlului de Capitală Culturală Europeană. Reprezentanții Asociaţiei Arad – Capitală Culturală Europeană 2021 şi ai Primăriei Municipiului Arad au anunţat joi câștigătorul concursului lansat pentru logo şi au precizat că, din păcate, concursul pentru mascote se va relua, oferta nefiind pe placul juriului. Câștigătorul competiției pentru logo a fost desemnat de 5 specialiști: Cătălin Lazurcă – președintele Comisiei de cultură din cadrul CLM Arad, Szabo Balazs – web designer, Călin Man – inițiator proiect Kinema Ikon, Claudiu Ionescu – profesor în cadrul Facultății de Design din cadrul Universității Aurel Vlaicu și Andrei Ando – membru fondator al Asociației Arad Capitală Culturală Europeană 2021.
Potrivit lui Andrei Ando, până la termenul limită pentru depunerea lucrărilor (23 mai 2014) au fost prezentate 55 de propuneri pentru logo și 16 pentru mascotă. O competiţie care i-a mulţumit pe organizatorii ei, la capitolul logo (opt propuneri au ajuns în finala concursului şi au fost prezentate joi în cadrul conferinţei de presă).
Logo-ul lui Sorin Neamţu
Câștigător a fost ales logo-ul propus de artistul Sorin Neamțu, absolvent al Facultății de Arte, din cadrul Universității de Vest Timișoara, cu master în pictură. Premiul oferit de Primărie pentru câştigător a fost în valoare de 10.000 de lei (TVA inclus), însă Sorin Neamţu a precizat că va renunţa la acesta, dorind ca banii să fie folosiţi pentru organizarea de către asociaţie a unor evenimente. Dreptul de proprietate pentru logo va fi transferat Asociaţiei.
Ando a mai precizat, în cadrul conferinţei, că logo-ul desemnat câștigător este un logo de etapă („niciunul dintre logo-uri nu putem spune că se va constitui în logo-ul final al asociaţiei”), dar şi faptul că argumentul selecției a fost acela că persoana care a concurat nu a venit doar cu un logo, ci și cu o propunere de identitate vizuală. Acesta a mai indicat că pe varianta unui logo de etapă s-au dus, de pildă, şi cei de la Pecs, care au câştigat titlul de capitală culturală europeană, fiind o alegere obişnuită în astfel de situaţii.
Ando a mai precizat că logo-ul câştigător a adunat voturile majorităţii celor din juriu şi a fost considerat ca fiind cel care pune cel mai bine în valoare elementul simbol al Aradului – Cetatea Aradului – o stea în şase colţuri stilizată. S-a mai precizat că acest logo se va regăsi pe tricouri, pe mape, căni, pe pixuri şi alte materiale de prezentare, dar că, de pildă, se doreşte ca acest logo sub forma a cinci mori de vânt să fie amplasat pe viitoarea pasarelă de la ştrand sau pe roţile bicicletelor de închiriat atunci când va fi finalizată pista de biciclete. Acelaşi logo se va regăsi pe mash-uri, bannere, umbrele etc.
Cu mascota…
Care este situaţia în privinţa mascotei? „Din capul locului vreau să spun că, din păcate, competiţia pentru mascote nu a dat satisfacţie şi trebuie reorganizată”, a precizat Andrei Ando, în timp ce Ramona Creţu, din cadrul Biroului de relaţii externe al Primăriei Arad, a precizat că pentru noua competiţie termenul final de depunere al propunerilor va fi 15 august.
Ce spune câştigătorul
“Sunt onorat de alegerea dumneavoastră şi vă mulţumesc. Faptul că decizia juriului a fost aceea de a selecta, prin intermediul unui concurs deschis, doar o identitate vizuală de etapă, nicidecum una definitivă, este de asemenea îmbucurător pentru mine. Mai cu seamă că o astfel de alegere este consistentă cu conceptul propus de mine pentru comunicarea candidaturii Aradului la titlul de Capitală culturală europeană. E un concept care propune mai degrabă dinamism decât confort birocratic, mai degrabă căutare, creativitate şi reinventare decât paseism şi admiraţie necritică faţă de tradiţie. O privire îndrăzneaţă spre viitor ar fi, în opinia mea, mai benefică acestei candidaturi decât nostalgia dublată de tentaţia muzeificării şi festivismului. Iată de ce, considerând că, în primul rând, adoptarea acestui concept de comunicare e importantă pentru Asociaţia dumneavoastră, voi dona Asociaţiei pentru promovarea candidaturii Aradului suma de bani anunţată drept premiu. Fac această donaţie cu speranţa că suma va fi utilizată tocmai pentru a implementa – prin materiale promoţionale, prin susţinerea unor evenimente şi a unor oameni cu idei noi – acest concept de comunicare”, a declarat Sorin Neamţu, câștigătorul competiției.
CITESTE SI:
Termen prelungit la concursul pentru logo si mascota
15 propuneri de logo si mascota
Citiți principiile noastre de moderare aici!