CNAIR nu poate semna contractul pentru execuția lotului 3 al Drumului Expres Arad – Oradea cu asocierea Automagistral (Ucraina) – Precom Trasilvania (România).
Așa cum Aradon.ro a mai relatat, pentru execuția lotului 3, în valoare de aproximativ 3 miliarde de lei, având o lungime de 47 de kilometri, 9 asocieri și constructori din România, Bulgaria, Ucraina, Ungaria și Turcia au depus oferte. Pe 16 decembrie, Compania de Drumuri a desemnat asocierea Automagistral – Precon câștigătoarea licitației.
În contestațiile depuse la Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor, Kolin și Nurol solicită anularea raportului atribuirii și reevaluarea ofertelor. Automagistral-Precon Transilvania a avut cea mai bună ofertă, cu 100 de puncte, pe locul II, la distanță, cu 93,93 puncte a fost Kolin, iar locul 3, cu 92,49 puncte, Asocierea Cengiz-Makyol. Kolin nu are niciun contract pentru autostrăzi sau drumuri expres în România, Makyol lucrează pe Autostrada Sibiu-Făgăraș și în asociere cu Nurol pe Lotul 3 al Autostrăzii Moldovei, a câștigat și Lotul Meseș pe Autostrada Transilvania, iar Cengiz este în asocierea cu MAPA (Turcia) în contractul pentru lotul 2 al Autostrăzii Sibiu-Pitești, a relatat Economedia.
Din cele nouă oferte depuse, șase au fost respinse pe motivul că ar fi inacceptabile/neconforme în faza evaluării tehnice, printre acestea numărându-se și oferta Nurol. Constructorul turc a recunoscut că în oferta tehnică a fost o eroare de tehnoredactare. În același timp, turcii din cadrul firmei Kolin au oferta admisibilă, clasată pe locul 2. Aceștia reclamă în contestație că nu au avut acces la dosarul achiziției în decurs de o zi lucrătoare, ci doar pe 23 decembrie, cu 2 zile înainte de expirarea termenului în care pot fi depuse contestații.
Cele nouă oferte depuse pentru realizarea drumului au fost:
- Asocierea AUTOMAGISTRAL PIVDEN SRL (lider) – PRECON TRANSILVANIA SRL – (Ucraina – Romania)
- Asocierea BOG’ART SRL (lider) – TRACE GROUP HOLD PLC – G.P. GROUP JSC (Romania – Bulgaria)
- Asocierea CENGIZ INSAAT SANAYI VE TICARET A.S. (lider) – MAKYOL INSAAT SANAYI TURIZM VE TICARET A.S. (Turcia)
- Asocierea CONSTRUCTII ERBASU SA (lider) – CONCELEX SRL – X-WAY INFRASTRUCTURE SRL (Romania)
- Asocierea DUNA GROUP EUROPA KFT – DUNA CONSTRUCTII RO SRL – HE-DO UTEPITO KFT– PAB ROMANIA SRL (Ungaria – Romania)
- Asocierea IC IÇTAŞ INŞAAT SANAYI VE TICARET A.Ş. – ROTARY CONSTRUCTUU MENTENANTA SA (Turcia – Romania)
- KOLIN INSAAT TURIZM SANAYI VE TICARET A.S. (Turcia)
- NUROL INSAAT VE TICARET A.S. (Turcia)
- Asocierea OZALTIN INSAAT TICARET VE SANAYI A.S. (lider) – INFRAVIS S.R.L. (Turcia – Romania)
Contractul (finanțat prin PT) are o valoare estimată de 3,54 miliarde de lei (fără TVA) și prevede construcția acestui lot (47,07 km) în termen de 24 de luni. Câștigătorul contractului va mai construi un drum de legătură (2,9 km) cu zona industrială Arad Vest, dar și 29 de poduri și pasaje (inclusiv un pasaj de o complexitate tehnică ridicată, în lungime de 591 m)”, transmitea, în iunie 2024, ministrul Sorin Grindeanu, a mai scris sursa menționată anterior.
CNAIR este în faza de evaluare a ofertelor pentru primele două loturi al Drumului Expres. Pentru primul lot, Oradea – Salonta au fost depuse 8 oferte, iar termenul estimat pentru desemnarea câștigătorului este 31 ianuarie. Pentru lotul 2, Salonta – Chișineu Criș au fost depuse 7 oferte, termenul fiind 10 ianuarie.
Drumul Expres Arad-Oradea va avea o lungime totală de 120,47 kilometri și va asigura legătura inclusiv cu M44 din Ungaria.
Proiectul a fost împărțit în trei loturi: lotul 1 (33,7 km), la care se adaugă drumul de legatură dintre DN 79 și Salonta (5,3 km), lotul 2 (39,7 km), la care se adaugă drumul de legatură până la granița cu Ungaria (10 km) și lotul 3 (47,07 km), la care se adaugă drumul de legatură cu zona industrială Arad Vest (2,9 km).
Durata de execuție este de 24 de luni.
Sursa: BIHON.RO
Trimite articolul
XAcuma și Ucraini știe sa facă autostrada.
-
Dar firma respectiva nu a facut inca 1 m de autistrada. Deci – atribuirea a fost o decizie politica.
Astfel de gainarii cu contestatii peste contestatii se pot face doar in Romania condusa de criminali !!
24 de luni nu le ajung la astia nici uneasca aradul cu oradea folosind pixul pe o harta. Si vorbim de miliarde. Parcul din micalaca trebuia terminat la 31.12.24. Au disparut afisele cu detaliile astea. 10-15 bucati de piatra aubt deja sparte, sa nu zic ca cele intregi subt puse ca la miezul noptii, in unele iti rupi gatul. Dar e ok… fara penalizari ca spaga vine cu siguranta in ceva forma, nu?