ARAD. „Dorim ca și prin această acțiune să continuăm investițiile menite să redea farmecul Aradului, pentru un oraș cât mai atractiv, pentru Arad” – spunea, în urmă cu doi ani, primarul Călin Bibarţ referindu-se la proiectul „Reabilitare rampe și scări de acces pe digul Mureșului, în municipiul Arad”. O investiţie în valoare de 654.305 de lei, cu finanţare de la bugetul local.
Lucrările au debutat de-abia în luna mai a anului trecut, în zona Micălaca, urmând să se deruleze pe parcursul a 12 luni. În această perioadă, 41 de scări aflate de o parte și de alta a digului, pe tronsonul cuprins între Podul Decebal şi Podul rutier Micălaca, urmau să fie refăcute. Proiectul prevedea şi refacerea a 12 rampe existente şi amenajrea altor 2 rampe noi în Micălaca. Acestea au produs scandal la vremea execuţiei lucrărilor pentru că au furat din spaţiul verde de pe mal şi au fost finalizate sub orice critică.
Deficienţe peste deficienţe
Tot bătaie de joc e şi lucrarea din dreptul străzii Ioan Alexandru (fostă Ineului). Reabilitarea scărilor din această zonă s-a finalizat în toamna anului trecut. „Finalizat” e un fel de a spune pentru că încă de atunci era evident că treaba e neterminată. Ca să-ţi dai seama de asta, e suficient să priveşti bordura care mărgineşte rampa de coborâre de pe dig spre parc/râu. Vreo doi metri din bordură au fost acoperiţi (grosier) cu tinci, iar o parte din această suprafaţă a fost dată (mâzgălită, mai exact) cu vopsea. În rest, bordura a rămas, pe toată lungimea ei, exact aşa cum a fost făcută acum câteva decenii…
Dacă ne mutăm de cealaltă parte a digului, la scările care dau spre oraş, observăm că acestea au început deja să se decojească în lateral. Atât de bine au fost făcute că nu au ţinut nici patru luni!
Tot în zona aceasta, la rădăcina unui arbore, se mai află încă o grămadă de mortar întărit, abandonat din vremea când aici era şantier. Doar nu era ca muncitorii să facă şi curat în urma lor! E suficient că au prestat o lucrare de calitate…
Am transmis Primăriei Arad toate problemele acestea şi am fost informaţi că lucrările de reabilitare a scărilor nu au fost încă recepţionate. Deficienţele constatate vor fi remediate chiar „zilele următoare” – ne-au transmis reprezentanţii municipalităţii. Apoi se va face o recepţie parţială, după care urmează recepţia finală.
Încurajaţi să încălcăm legea
Mai rămânem puţin în zona străzii Ioan Alexandru de pe malul Mureşului pentru a atrage atenţia asupra soluţiei tehnice „superinteligente” potrivit căreia oamenii care coboară, pe rampe, de pe dig spre şosea (în general adulţi cu cărucioare cu copii, biciclişti mici şi mari) ajung jos fix în… maşinile parcate pe Praporgescu. (Înainte de amenajarea parcărilor, aici era trotuar.) Pentru a ajunge la trotuarul de pe partea cealaltă a drumului, ei au la îndemână două opţiuni: fie traversează strada prin loc nepermis, fie străbat spaţiul verde, paralel cu şoseaua, până ajung la scări şi la trecerea de pietoni din dreptul acestora. (S-a şi bătătorit terenul, luând forma unei alei.) Desigur, oricare din aceste variante este anormală, ilegală, ne face să ne purtăm necivilizat şi să încălcăm legea. Dar… probabil face parte din „farmecul Aradului” – acel farmec de care ne mai vorbeşte din când în când primarul.
*
Dacă farmecul Aradului arată precum scările reabilitate pe malul Mureşului, atunci oraşul nostru nu poate provoca decât repulsie celor care îl privesc. Iar celor care îl locuiesc, o mare tristeţe.
Trimite articolul
XVechile lucrări au ținut zeci de ani, lucrările noi, nici măcar un an . Vai și amar de ea Românie și români. Orice lucru se face e doar de mântuială. La fel și reabilitarea clădirilor. Tencuiala făcută în urmă cu zeci de ani a rezistat eroic. Tencuiala MODERNĂ rezistă 6 LUNI. Rusineeeee tuturor !!! Atât celor care lucrează cât și celor care acceptă rahatul ăsta!!!
Si acum firma lu; X din kat*-l ala de primarie o sa iasa sa spuna, dar stati, asta nu e tot, lucrarea inca nu e gata! imi e scarba!
Dah, nu pot să cred.
Lucrări marca falkone!! Peste tot este la fel. Prost și scump.
-
E scump pe dracu!
Lucrările publice le câștigă cei cu prețul cel mai mic.
Scoateți la lumina și numele firmei macar sa-si mareasca proasta reputatie.
Icepand cu Mandi-Bula si continuand cu Bibi ,peste doi ani se implinesc douazeci de ani de cand in Arad se fac lucrari de proasta calitate , in dusmanie chiar, lucrari care au costat enorm de mult fata de lucrari similare facute in Oradea ….,lucrari care ” ingrasa” conturile firmelor ”de casa” si implicit pe cel care conduce destinele orasului ,de aici se explica acceptarea si receptia lor …! Ardenii sunt jeuiti mai ceva ca in perioada fanariota…pe de o parte de statul care prin politica facuta de guvern baga mana pana la cot in buzunarul cetateanului … la fel se intampla si la nivel municipal si judetean !!! Arad ,comuna cu tramvai…! Vai ,vai…!!!
furt,furt,furt…din banii publici….herr primar,ai vorbit cu Bolojan degeaba.Esti corupt ca si Falca.Nu aveti caracter niciunul din voi.Jos PNL.Ati ajuns sa furati mai mult decat PSD-ul.Vai voua!
Farmecul Aradului… cu o clasa politica mocirloasa si nepasatoare.
Asa se intimpla cind idiotii voteaza alti idioti sa-i conduca,deci nu va mirati,oameni buni .
Avem cel mai degradat oras din zona de vest a României. Rușine administratiei dar si louitorilor certati cu bunul simț
Acestei administratii chiar nu ii iese nimic
Revoltator si in egala masura trist
tot Aradul e o lucrare de mântuială . patetic sa vă legați de o bordura …
Ginditi-va ca tot aceasta firma care a facut scarile face si noul parc din Micalaca.Saci intregi de bani aruncati pe apa Muresului fara nici un rost.Cum poti prelua si paltii astfel de lucrari ?Si un om simplu fara scala isi da seama dupa terminarea lucrarii ca e doar spoiala.
Dar ce conteaza banii sa circule in directia care trebuie
Cu aceasta ocazie dl Bibart isi da demisia de onoare,invocand incompetenta domniei sale de a duce la bun sfarsit o lucrare; de asemenea cere sa i se impute costurile…
Intr-un stat normal,cetatenii responsabili,satui de minciuna si risipa din banul public cer demisia primarului.
DE CE SUNTEM ATAT DE PERMISIVI?