Primăria Arad a scos în vară la licitaţie serviciile de asistenţă tehnică – dirigenţie de şantier pentru proiectul de reabilitare a pasajului rutier Micalaca, investiţie pe care avea de gând să o înceapă în septembrie. Tot pe atunci, fusese scoasă la licitaţie asistenţa tehnică şi pentru pasajul din Grădişte, lucrările fiind programate să înceapă tot în toamnă. Şantierele vor porni, însă, cu adevărat, doar în primăvară, cu o întârziere de un anotimp, amânarea fiind explicată de executiv cu faptul că s-a schimbat legislaţia în domeniu iar acum verificările la proiectele pe fonduri europene durează mai mult. Controalele suplimentare fac ca proceduri care se finalizau în 15 zile, de pildă, să dureze acum 45. Graba de a atrage fonduri europene a fost înlocuită cu frica piederii banilor pentru nereguli în dosar. În loc ca banii să fie atraşi cât mai repede prin scăderea birocraţiei, guvernanţii au decis supracontroale.
Răzvan Popa, directorul executiv al Direcţiei Tehnice a Primăriei Arad, recunoaşte faptul că procedura de achiziţii a fost modificată, fapt care a dus la întârzieri în finalizarea actelor care au legătură cele două proiecte.
Revenind la asistenţa tehnică, Primăria a decis să aleagă, drept câştigător în Micălaca, firma care va oferi cel mai mic preţ pentru aceste servicii. Nu a fost însă greu de ales, pentru că, la invitaţia de participare la licitaţie, făcută pe 23 august 2011, a răspuns o singură firmă, care a fost declarată şi câştigătoare, în condiţiile în care a oferit mai puţin decât se aştepta Primăria să cheltuiască pe aceste servicii. Valoarea estimată totală a contractului iniţial a fost stabilită la 151.292,17 lei, iar suma la care Municipalitatea arădeană a semnat contractul a ajuns la 142.215 lei, economia fiind de aproape zece mii de lei.
Firma care se va ocupa de asistenţa tehnică pe perioada de timp în care pasajul rutier din Micălaca va fi supus reparaţiilor capitale este AC PRO CONS S.R.L. din Drobeta-Turnu Severin.
Problemele pasajului
Podul spre Micălaca, din apropierea Sălii Polivalenta, va intra în reabilitare cel mai probabil doar în primăvara anului viitor. Expertiza tehnică efectuată de Primărie a scos la suprafaţă o sumedenie de nereguli. Armături fără strat de acoperire la nivelul grinzilor principale prefabricate, beton cu aspect friabil şi zone din beton exfoliat la nivelul bulbului grinzilor principale prefabricate, beton degradat prin carbonatare, apariţia de stalactite la intradosul tălpii superioare a grinzilor principale, coroziunea armăturii, pete de rugină la nivelul bulbului grinzilor principale, cumularea la nivelul grinzilor principale prefabricate a mai multor degradări şi zeci de alte defecţiuni, acestea au fost neregulile descoperite de specialişti. Primăria Arad a organizat o licitaţie pentru a rezolva aceste probleme.
Lucrarea de reabilitare a podului este programată a se finaliza în şase luni de la startul contractului.
Şantiere sub trafic
Potrivit informaţiilor cuprinse în caietul de licitaţii, reabilitarea se va realiza sub trafic. Pe pod se va circula pe câte o bandă pe sens pentru a nu întrerupe traficul cu totul. Situaţie similară cu cu cea din Grădişte, de la pasaj.
Citiți principiile noastre de moderare aici!