După ce, în urmă cu o lună şi jumătate, primarul Gheorghe Falcă informa că Lidl doreşte să deschidă un magazin în cartierul Grădişte, acum retailerul german şi-a anunţat intenţia privind elaborarea Planului Urbanistic Zonal (PUZ) aferent construirii supermarketului de pe strada Petru Rareş/ Calea Zimandului.
Investiţia ar urma să prindă contur pe o suprafaţă de 7.482 mp, compusă, în prezent, din trei parcele (între care doar una e liberă de construcţii, pe celelalte două impunându-se demolarea construcţiilor). Potrivit Memoriului Tehnic Explicativ, „terenurile studiate sunt situate în partea nord-estică a municipiului Arad, în intravilanul și extravilanul acestuia, la ieșirea din localitate, înspre Oradea pe partea dreaptă a drumului DN 79 /E671. Evoluția zonei proxime este marcată de lipsa de dezvoltare a unor platforme comerciale și în special lipsa supermarket-urilor într-o zonă preponderant rezidențială. În prezent, funcțiunea dominantă a zonei este de locuire, dar se admit funcțiuni complementare pentru spații comerciale și de prestări servicii. Adiacent incintei studiate există o stație de distribuție carburanți.”
Detalii tehnice
Conform documentului citat, „se dorește construirea unui supermarket Lidl, cu amenajările și dotările aferente: amenajare teren și accese carosabile, amplasare panouri publicitare și totem, împrejmuire proprietate, organizare de șantier”.
Regimul maxim de înălțime propus este de P+1 Etaj retras, respectiv înălțimea maximă a construcțiilor, a elementelor publicitare, precum și a stâlpilor de iluminat din incintă nu va depăși 15 metri față de CTS (cota terenului sistematizat). Vor fi prevăzute spații verzi și plantate, cu rol decorativ și de agrement, în exteriorul clădirilor sau în curți interioare, de minim 5% din suprafața totală a terenului. După caz, împrejmuirile nu vor depăși înălțimea de 2,50 m și vor fi executate din elemente transparente. Se prevăd alei carosabile de incintă de minim 6,50 m lățime unde au acces doar autovehicule clienți și de 9.00 m lățime în zona de acces transport marfă. Se vor asigura prin proiect locuri de parcare la sol, respectând regulile din HGR525/1996.
Impact pozitiv
„Realizarea investiției este oportună deoarece funcțiunile propuse se integrează nevoilor în zonă. Aceasta, având caracter preponderent rezidențial și duce lipsă de zone comerciale din categoria supermarket-urilor, respectiv platforme mijlocii și mari cu spații comerciale cu produse alimentare şi nealimentare, inclusiv vânzare cu amănuntul, și poate avea astfel un impact pozitiv semnificativ asupra dezvoltării vecinătăților” – se arată în Memoriul Tehnic.
Citiți principiile noastre de moderare aici!