ARAD. Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere anunţă că secţiunile E şi D ale lotului 2 de autostradă Lugoj-Deva, bucata de 9 kilometri care lipseşte între Nădlac şi Sibiu, va fi scoasă din nou la licitaţie. Şi asta pentru că oferta tehnică depusă de turcii care au câştigat licitaţia nu este conformă. „Joi, 10.03.2022, CNAIR anunță că va relua licitația pentru contractul de <Proiectare si execuție lucrări pentru obiectivul major de investiții Autostrada Lugoj –Deva (A1), Lot 2: km 27+620 – km 56+220 – Secțiunea E și finalizare Secțiunea D> deoarece oferta tehnică depusă de ASOCIEREA MAPA INSAAT VE TICARET A.S. – CENGIZ INSAAT SANAYI VE TICARET A.S. (Turcia) este neconformă. În urma derulării procesului de evaluare, CNAIR a constatat faptul că propunerea tehnică depusă de către asocierea turcă este neconformă, în baza prevederilor legale aplicabile în domeniul achizițiilor publice”, anunţă compania de autostrăzi.
Poate că, dacă aveau mai multe variante, cei de la CNAIR ar fi identificat o ofertă tehnică viabilă. Însă asocierea turcă prezentată mai sus a fost singura care a decis să participe la licitaţia pentru „ciotul” de autostradă, chiar dacă la procedură au fost invitate şase firme şi asocieri de firme.
„Întrucât singura ofertă depusă în cadrul procedurii de atribuire a fost respinsă, CNAIR în calitate de Autoritatea Contractantă, a anulat procedura de atribuire”, au mai anunţat cei de la compania naţională.
Deşi nu înaintează un termen concret, drumarii spun că „în regim de urgență, CNAIR va face toate demersurile necesare pentru reluarea rapidă a noii proceduri de atribuire pentru acest contract”. Din păcate, pentru a fi parcurse toate etapele organizării unei licitaţii de amploare, cum este aceasta, în cel mai optimist caz, procedura va fi reluată în vara acestui an, iar câştigătorul ar putea fi stabilit până spre finalul anului. Între timp, mii de şoferi trebuie să circule pe un drum naţional plin de serpentine, pe care se circulă bară la bară, drum naţional care face legătura între capătul de autostradă din judeţul Timiş şi cel din judeţul Hunedoara.
Trimite articolul
Xcompetenta înaltă și eficienta maxima
Se zice ca proiectarea ciotului lasa de dorit si nimeni nu vrea sa si asume eventualele probleme ce vor aparea
Cum au câștigat cu ofertă neconformă?
-
Simplu .., nu au luat in calcul spaga,au facut oferta in conformitate cu caietul de sarcini emis pe vremea liu Drula ,ceea ca lui Grindeanu si PSD-PNL nu le convine….,ca doara si gurita lor vrea sa munce ceva !
La ce ne trebuie o Autostradă integrală, las’ ca mai bine CNAIR dă in lucru tot felul de CIOATE DE Autostraźi, de cătiva km, la “Cocobârla Din Deal” , pe care oricum nu poate circula nimeni pâna nu se face integral o portiune, “cu cap si coada” ( cu urcare si coborare). 😣
Adica nu sunt, de fapt, bani, se tergiverseaza etapa de licitatie. Tactica cunoscuta. Ce insemna “neconforma” ? Lipsa hartiei nr. 10.000, care se cere pron aceste proceduri ultrabirocratizate ?