ARAD. Drumul care urma să scurteze foarte mult timpii petrecuţi în trafic de arădenii care circulă la Timişoara, pe autostradă, se lasă aşteptat. În urma unei vizite pe şantierul drumului de legătură dintre Autostrada Arad-Timişoara (A1) şi drumul naţional Arad-Timişoara (DN 69), ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a decis să rezilieze contractul cu constructorul TODINI COSTRUZIONI GENERALI S.p.A.
„Am constatat că mobilizarea constructorului este foarte slabă: progresul fizic realizat în anul 2023 este de doar 5%. Aş vrea ca această reziliere să fie considerată un exemplu de <Aşa nu!> în relaţia dintre antreprenori şi statul român!”, a declarat ministrul Transporturilor.
Întrebat în cât timp după rezilierea contractului va fi stabilit un nou constructor, ministrul Sorin Grindeanu a precizat că va dura aproximativ şase luni. El a precizat că nu îşi doreşte rezilieri de contracte tocmai pentru că procedurile se prelungesc şi lucrările sunt întârziate.
Cristian Pistol, directorul general al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, aflat şi el în vizită pe şantier, a spus: „Din păcate, contractul pentru construcția drumului de legătură A1 – DN 69 va fi reziliat. Constructorul italian a dat dovadă de neseriozitate și nu a găsit resurse pentru a finaliza construcția celor 9,9 kilometri la profil de drum național cu patru benzi de circulație. Nu pot accepta un progres de doar 4-5% după 8 luni. Acest contract trebuia finalizat în luna martie anul acesta, însă după mai bine de doi ani de la începerea lucrărilor, avem un stadiu fizic de doar 24,26%. În acest ritm nu putem continua, așa că reziliem contractul și reluăm licitația pentru a contracta cu un constructor serios”.
O scurtătură
Ministerul Transporturilor, prin CNAIR, a lansat, în urmă cu aproximativ trei ani de zile, procedurile pentru realizarea unui drum de legătură care să lege Autostrada Arad-Timişoara de drumul naţional Arad-Timişoara, în zona intersecţiei cu drumul spre Sânandrei. Acest drum ar fi redus drastic timpii parcurşi în trafic de către cei care călătoresc dinspre Nădlac şi Arad spre Timişoara, sau invers, ţinând cont că variantele celelalte de drum sunt unele lungi, care trec prin diferite localităţi aflate între autostradă şi oraşul de pe Bega. Din păcate, cu toate că trebuia să circulăm deja pe acest drum, firma italiană care a câştigat licitaţia a dat dovadă de neseriozitate şi a blocat lucrările. Acum, urmează întocmirea de noi studii şi noi proiecte, precum şi lansarea unei noi licitaţii pentru finalizarea lucrărilor care au rămas de executat. Cel mai probabil, mai repede de doi ani acest drum nu va deveni realitate.
Trimite articolul
X“”italieni””, de fapt era o firma cu actionariat kazah…
Din surse se va relicita în Noiembrie la pachet cu A9 Timișoara-Moravița-Belgrad.