O recomandare enunţată de viceprimarul Bognar Levente la un proiect de hotărâre vizând o investiţie din Zona Industrială Vest a deschis o largă discuţie despre circulaţia tramvaielor în zonă. Practic, viceprimarul a recomandat ca, în contextul dezvoltării unor PUZ-uri care duc la creşterea traficului din zonă, să se aibă în vedere necesitatea implementării transportului cu tramvaiul pentru angajaţii care au locurile de muncă în acea zonă, pentru a se evita sau limita blocarea traficului cu autobuzele ce asigură în prezent accesul angajaţilor.
Prin această intervenţie, Bognar Levente a ridicat mingea la fileul opoziţiei. „De ce nu merge tramvaiul în Zona Industrială, unde avem deja linie de tramvai nouă, modernizată, care nu funcţionează?” – a întrebat Beniamin Vărcuş, liderul Grupului PSD-ALDE.
Explicaţii
Prezent în sală, Claudiu Godja, director al Companiei de Transport Public Arad, a explicat că tramvaiul merge în Zona Industrială, dar nu poate asigura transportul pentru întregul flux de călători. „Acolo există o singură cale de rulare, ceea ce înseamnă că un tramvai, când merge până la capăt de linie, trebuie să se întoarcă pentru că următorul nu poate veni până el nu iese de pe linie. Acolo, dacă s-ar face linie dublă, s-ar putea asigura transportul oamenilor în Zona Industrială. Pe un singur fir de linie nu se poate. Acum este exact ca în Grădişte: unul trebuie să aştepte la capăt până se întoarce celălalt. Or, în condiţiile în care sunt mii de oameni de transportat în decurs de o oră, nu se poate.”
Nedumeriri
Beniamin Vărcuş a apreciat răspunsul directorului CTP ca fiind pertinent, însă asta nu l-a oprit să remarce că i se pare ciudat „pentru că linia respectivă e nouă. Adică am făcut-o nouă şi acum constatăm că e nouă, dar nu e bună?” „E bună, doar că pentru a asigura transportul pentru un asemenea flux de oameni, ar trebui suplimentat transportul cu încă un fir de linie” – a replicat Claudiu Godja. În discuţie a intervenit şi viceprimarul Bognar care a ţinut să precizeze că „această investiţie s-a făcut între anii 2000-2004, când numărul de angajaţi era mult mai mic în Zona Industrială. Având în vedere aspectul nou, s-ar putea extinde. Bineînţeles, după un studiu corespunzător şi… mă rog, propunerea alternativă de transport în Zona Industrială” – a conchis Bognar Levente.
Citiți principiile noastre de moderare aici!