Nemulțumirile operatorilor sunt exprimate într-o scrisoare trimisă de Vasile Șeclăman, președinte al Organizației Patronale a Societăților Feroviare Private din România (OPSFPR), conducerii Ministerului Transporturilor. Citată de publicația Club Feroviar, scrisoarea OPSFR arată că „prin modernizarea unor tronsoane feroviare, transportul feroviar de marfă a avut de suferit din cauza desființării unui număr însemnat de linii abătute”, linii folosite la încrucișări, treceri înainte sau pentru așteptare, de către trenurile de marfă. Prin modernizarea unor sectoare de cale ferată, Compania Națională de Căi Ferate CFR SA a decis să desființeze multe dintre liniile abătute folosite de trenurile marfare. Situația nu este mai bună nici pe sectoarele nemodernizate, însă. „De asemenea, pe secțiile nemodernizate, în foarte multe stații se constată că dispozitivele de linii abătute nu mai oferă condiții minimale pentru încrucișări, treceri înainte sau așteptare, fiind închise de către CNCFR SA”, spun cei de la OPSFPR.
În Arad, pe secția Arad-Curtici, modernizată în urmă cu câțiva ani cu fonduri europene, numărul liniilor din stații a scăzut cu 40%. Dacă în 1990, în gara Arad erau 45 de linii, în 2020 au mai rămas 29. La Șofronea, din 4 linii câte existau în 1990, au rămas doar 2, iar la Curtici, din cele 40 de linii existente în primul an de după Revoluție, s-ajuns la doar 22 de linii, în 2020.
Cu ce afectează lipsa liniilor abătute circulația trenurilor de marfă – și așa încetinite de situația în care se află infrastructura? „Accidentul de anul trecut, de la Fetești, este un exemplu privind importanța existenței unor linii abătute. În primăvara acestui an, Amedeo Neculcea, director general adjunct al GFR, a rememorat accidentul întâmplat anul trecut și a explicat cum acesta, din cauza dispariției liniilor abătute, a îngreunat traficul feroviar. Atunci, stația Fetești a fost blocată în urma a două accidente feroviare succesive, la interval de nici 24 de ore”, scrie Club Feroviar. În fapt, în urma accidentului feroviar de la Fetești, au fost blocate doar 3 linii din stația respectivă. Cu toate astea, incidentul a dus la blocarea completă, timp de o săptămână, a traficului feroviar de marfă către și dinspre Portul Constanța.
Trimite articolul
XCalea ferată Arad-Oradea este la pământ 1 singur fir neelectrificata pe când se va moderniza? Via Carpathia e valabilă doar pt circulația rutieră?
excelent,noi muncim nu gindim,votati idiotii pa care vii propun partidele sa umple ministerele cu necalificati