Şedinţă la temperaturi ridicate din toate punctele de vedere ieri în CLM. Atmosfera din Sala 60 a Palatului Administrativ, acolo unde au loc mai nou şedinţele CLM, a devenit din ce în ce mai incendiară pe parcursul şedinţei. Încăperea prea mică pentru astfel de manifestări, lipsa unui aparat de aer condiţionat funcţional, discuţiile continue dintre cei prezenţi, intrările şi ieşirile acestora din sală, toate au făcut din şedinţa CLM una de infern.
Nervii aleşilor au fost întinşi şi ei la maximum. S-a ajuns până acolo încât Claudiu Cristea şi Gheorghe Falcă s-au făcut reciproc mincinoşi. De spus au avut multe de spus mai toţi, chiar dacă un procent imens din intervenţii a vizat citirea amendamentelor Puterii de către aleşii PDL. Opoziţia s-a bazat iarăşi pe intervenţiile lui Cristea, singurele critici la proiecte venind doar din partea acestui consilier.
Poate cel mai important subiect de discuţii ridicat de Cristea în şedinţa extraordinară CLM de ieri a făcut referire la schimbarea datelor privind transportul cu tramvaiele, prin introducerea abonamentului unic şi eliminarea unor linii de tramvai. Cristea s-a arătat din prima nemulţumit de faptul că, în expunerea de motive, se invocă dezbaterea publică organizată de primărie în primăvară, ca argument al proiectului propus, cu toate că exact ce au cerut arădenii nu se regăseşte în proiect. “Arădenii au cerut Primăriei să nu renunţe la unele trasee şi nici la abonamentul pe o linie, dar Primăria chiar la acestea renunţă”.
Cu 11 lei mai scump
Cristea a precizat şi în şedinţă, dar şi după, faptul că abonamentele pe două linii şi pe o linie se desfiinţează, introducându-se doar cel pe toate liniile – abonamentul unic, mai ieftin, ce-i drept, decât abonamentul pe toate liniile din prezent (58 de lei faţă de 90 cât este în prezent). Totuşi, Cristea susţine că acest proiect statuează nu doar o scumpire evidentă a călătoriei cu tramvaiul (scumpirea biletelor), ci şi una mascată (a abonamentelor) şi nu cu oricât, ci cu 20%. “Ponderea abonamentelor pe o linie din totalul abonamentelor la CTP este, potrivit datelor primite de la ei, de 90%. Toţi aceştia plăteau pe abonamentele lor 47 de lei, iar acum vor trebui să plătească 58 de lei (nu 60 cât a propus, ce-i drept, iniţial, Primăria). Practic avem de a face cu o scumpire de 20%, scumpire mai mare decât scumpirea la TVA şi decât toate posibilele inflaţii”.
Cristea a mai acuzat pe lângă scumpirea mascată a transportului şi faptul că o petiţie pe exact aceeaşi temă înaintată Primăriei Arad tot în primăvară şi semnată de 800 de arădeni nu a primit încă nici un răspuns.
Fără amânare
În atare condiţii, alesul le-a cerut consilierilor să amâne votarea proiectului care vorbea de delegarea gestiunii la transport şi de abonamentul unic.
Pe subiect nu a mai intervenit nimeni, iar la vot proiectul propus de Primăria Arad a trecut cu 14 voturi “pentru”, două “împotrivă” (Claudiu Cristea şi Camelia Răsunoiu) şi o abţinere (Marian Melinte).
Discuţii şi clinciuri
Aleşii au mai luat în discuţie, tot datorită intervenţiilor lui Cristea, subiectul organigramelor instituţiei, un PUZ care depăşea regimul de înălţime din zonă dar care a fost votat chiar şi aşa, după ce s-a primit OK-ul arhitectului şef, subiectul parcării de la ştrand, iar sub formă doar de clinciuri modificarea traseelor pentru autobuzele din zona industrială şi proiectul referitor la acordarea de titluri şi distincţii.
A.B.D.
Citiți principiile noastre de moderare aici!