Mai mulți cititori ai Jurnal arădean/Aradon ne-au contactat pe adresa redacției pentru a-și arăta nemulțumirea față de Compania de Transport Public Arad, a căror tramvaie vin mult prea rar în cartierul lor. Este vorba de cartierul Grădiște, unde tramvaiele, conform celor relatate de arădeni, circulă din 25 în 25 de minute de dimineața până la ora 15:00, iar după această oră din 40 în 40 de minute. Acești timpi de așteptare, ne spun cititorii, sunt prea mari și în acest sens doresc introducerea unei garnituri suplimentare. Unul dintre cititorii noștrii, arădeanca B.F., ne spune că „pentru noi este foarte greu să așteptăm zeci de minute în stație ca să venim în oraș. Nu se mai poate introduce încă un tramvai? Cred că ar fi o soluție bună pentru toți arădenii din Grădiște. Îi invităm pe cei de la CTP să vină pe teren și să vadă câtă lume se adună în stații așteptând tramvaiul”.
Mai puțini călători
Am contactat, pentru cititorii noștrii, conducerea Companiei de Transport Public Arad pe care i-am întrebat dacă există soluții pentru problema semnalată.
„Într-adevăr, în acest cartier avem o frecvență mai redusă a tramvaielor. În urmă cu câțiva ani aveam mai multe garnituri, însă, datorită scăderii numărului de călători, am redus numărul tramvaielor pe acestă rută. În cartierul Grădiște, în afară de ora 8:00, când este plin deoarece a început anul școlar, nu se justifică introducerea unei garnituri suplimentare. În Grădiște circulă atât numărul 16, dinspre Boul Roșu, cât și 15 barat, care vine din Vlaicu. Chiar dacă intervalul dintre tramvaie este de 40 de minute, după ora 15:00, trebuie luat în calcul și existența numărului 15 barat, care aduce o creștere a frecvenței a tramvaielor la fiecare 20 de minute, desigur cu variantă de schimb la Podgoria. În ce privește timpii de așteptare, până în ora 15:00, arădenii așteaptă în stație în medie 15 minute, pentru ambele linii, 16 și 15 barat”, a explicat Mariana Birău, directorul Companiei de Transport Public Arad.
Mai mulți călători
Nu le rămâne călătorilor arădeni decât să demonstreze că introducerea unei garnituri suplimentare pe ruta Grădiște este justificată. Mai exact, însă, doar în momentul în care vatmanii de la CTP vor vedea pe teren că se impune introducerea noii garniturii, datorită numărului mare de călători, cel mai probabil acesta se va realiza. „Prin hotărâre de consiliu se poate să suplimentăm. Cu cât sunt mai mulți călători în stații, angajații noștri vor observa acest lucru și vor comunica mai departe către conducere. Ulterior, în baza acestor informaţii, noi putem cere suplimentarea tramvaielor”, a punctat Mariana Birău .
Citiți principiile noastre de moderare aici!