Neînţelese sunt căile CFR-ului care, în vremuri de restrişte, fac angajări pe zeci de posturi. Este cel puţin ciudat de înţeles cum, în plin proces de diponibilizare, CFR Marfă, Regionala Timişoara, scoate la concurs zeci de posturi pentru angajare. Cei care au fost disponibilzaţi sunt ofensaţi de faptul că, după ce ei vor părăsi locul de muncă, vor fi înlocuiţi de alte persoane.
„Nu înţeleg de ce voi fi concediat după 27 de ani de muncă în cadrul CFR, iar în locul meu va fi adusă o altă persoană, care va fi angajată chiar pe postul pe care eu îl voi elibera”, declară resemnat unul dintre angajaţii de la CFR Marfă, inclus pe lista disponibilizărilor. Şi are dreptate. Conform unui act emis de Serviciul Resurse Umane al Regionalei CFR Marfă Timişoara, înregistrată cu numărul 3/A2.2/53/2010, sunt scoase la concurs un număr de 38 de posturi în cadrul regionalei. Printre acestea se află şi patru posturi de lăcătuş montator agregate energetice şi de transport din cadrul Reviziei Vagoane Curtici. „Acesta este exact postul pe care am lucrat până în prezent, când am fost anunţat că voi fi disponibilizat. Nu înţeleg logica acestui fapt: eu, împreună cu colegii mei, care lucrăm pe aceste posturi, vom fi concediaţi, iar în locul nostru vor fi angajate alte patru persoane care să facă munca pe care noi o prestam”, susţine angajatul CFR, care a fost anunţat că va fi concediat.
Un alt aspect incriminatoriu, despre care liderii sindicali arădeni se temeau că va fi pus în practică la disponibilizări, a fost nepotismul. Unii angajaţi ai Reviziei Vagoane Curtici spun că au fost anunţaţi că vor fi daţi afară fără a se ţine cont de competenţele profesionale sau de fidelitatea faţă de companie. Florin Matei, lider sindical la MC Arad, susţinea faptul că asta se va urmări când vor fi întocmite listele „negre”, care vor cuprinde numele persoanelor ce urmează să fie disponibilizate. Din păcate, nici măcar sindicatele nu au putut controla, după cum spun reprezentanţii acestora, „mafia” care a acaparat listele de disponibilizări.
Pe surse, se pare că păstrarea locului de muncă în cadrul CFR Marfă costa minim 3.000 de euro. Ba mai mult, se zvoneşte faptul că erau organizate mini-licitaţii între colegi. În momentul în care a fost întocmită strategia de reorganizare a CFR Marfă, reprezentanţii Guvernului susţineau cu putere că, în cazul în care mai mulţi membri ai unei familii lucrează în cadrul companiei, unul din ei va fi concediat, iar celălalt va rămâne să lucreze în cadrul societăţii. Şi această măsură a fost cu două înţelesuri pentru cei care au întocmit listele. La Revizia Vagoane Curtici au existat mai multe asemenea cazuri. În consecinţă, unul dintre angajaţi a decis ca soţia lui să fie concediată şi să rămână el în cadrul CFR, mai ales că avea un salariu mai mare decât al femeii. În schimb, potrivit informaţiilor pe care le deţinem, liderul sindical din Curtici nu a fost afectat de decizia Ministerului Transporturilor. Se pare că nici el, nici soţia lui şi nici fiul lui nu au rămas fără loc de muncă în urma disponibilizărilor.
Mai mulţi şefi?
Dacă, în ceea ce priveşte forţa brută de muncă, de la Curtici vor fi concediaţi 65 de angajaţi, inginerii pot să stea liniştiţi. Niciunul dintre şefi nu a fost trecut pe lista disponibilizărilor, ba mai mult, se vor mai face angajări, fiind libere două posturi de inginer. În acest fel, în cadrul Reviziei Vagoane Curtici, vor exista 15 muncitori şi şapte ingineri, respectiv un inginer la doi muncitori.
De negăsit
Din păcate, nu am putut lua legătura şi cu reprezentanţii Regionalei CFR Timişoara. Deşi am sunat la purtătorul de cuvânt al companiei puţin după ora 13, ni s-a spus că vinerea la CFR e zi scurtă şi toată lumea a plecat deja acasă.
A.G.
Citiți principiile noastre de moderare aici!