Controalele efectuate în Arad de către inspectorii Registrului Auto Român în primele şase luni ale acestui an indică faptul că pe şoselele judeţului nostru circulă destul de multe rable, unele dintre acestea prezentând chiar pericol iminent de accident. Într-o statistică făcută publică de RAR se arată faptul că, din cele peste 1.200 de vehicule verificate în primul semestru al anului 2023, aproximativ 25 la sută dintre maşini au prezentat diferite probleme. „În județul Arad au fost verificate, în perioada menționată, 1.227 de vehicule. Dintre acestea, 23,55% prezentau diferite neconformități tehnice sau legate de acte și 29 (2,36%) prezentau pericol iminent de accident. Din totalul autovehiculelor oprite, în 3,04% din cazuri s-au constatat deficiențe din sfera poluării și 2,28% aveau ITP fals, expirat sau anulat”, anunţă reprezentanţii Registrului Auto. Aceştia ţin să mai precizeze faptul că, în urma controalelor mixte desfășurate de RAR și Poliția Rutieră, în județul nostru au fost aplicate 304 amenzi contravenționale și au fost retrase 299 de certificate de înmatriculare. „În situația în care una dintre măsurile luate a fost reținerea certificatului de înmatriculare, acesta poate fi redobândit numai după efectuarea unei inspecții tehnice specifice la reprezentanțele RAR din țară”, mai precizează cei de la Registrul Auto.
Chiar dacă procentul autovehiculelor cu probleme descoperite în judeţul nostru pare unul mare, parcă ne mai vine sufletul la loc când vedem că, faţă de situaţia din ţară, stăm chiar bine. Şi asta pentru că, la nivel naţional, la peste 44 la sută dintre maşinile verificate au fost depistate defecţiuni. „Registrul Auto Român a verificat în trafic, din punct de vedere tehnic, în primele șase luni din anul 2023, 44.472 de vehicule, la nivelul întregii țări. În urma controalelor, inspectorii RAR au constatat că 44,16% dintre acestea aveau deficiențe tehnice majore și/sau periculoase, motiv pentru care au fost declarate neconforme. Cele mai multe neconformități au fost constatate la: instalația electrică de iluminare-semnalizare (27,54%); emisiile poluante (22,1%); punți, jante, anvelope și suspensie (13,04%); vizibilitate (12,81%); șasiu și elemente atașate șasiului (11,08%).
Neconformități la sistemul de frânare au fost depistate la 5,57% dintre vehiculele controlate şi în 1,9% din cazuri au fost constatate probleme la sistemul de direcţie. În urma verificărilor, s-au identificat deficiențe din sfera poluării la 2.820 de vehicule dintre cele controlate. Inspectorii RAR au identificat în trafic şi vehicule cu defecțiuni periculoase la sistemele de frânare, direcţie sau la punţi și fuzete. În cazul a 3.064 de vehicule s-a considerat că acestea prezintă pericol iminent de accident”, se arată în statisticile aferente primelor şase luni ale anului. Iar problemele depistate la nivel naţional nu se opresc aici: „Aproximativ 2,6% dintre vehiculele verificate prezentau probleme legate de inspecția tehnică periodică – ITP fals, expirat sau anulat. În urma controalelor mixte desfăşurate de RAR şi Poliţia Rutieră, pe parcursul primelor șase luni ale anului 2023, au fost aplicate 14.354 de sancțiuni, au fost retrase 12.362 de certificate de înmatriculare, au fost imobilizate 194 de vehicule și 260 ITP-uri au fost anulate”.
Nu e „oglindă”
Cu toate că statisticile indică faptul că, la nivel naţional, parcul auto este, de fapt, o bombă cu ceas, inspectorii de la Registrul Auto Român ne liniştesc puţin, transmiţându-ne faptul că rezultatele prezentate mai sus nu oglindesc parcul auto. „Atragem atenția că rezultatele controalelor desfășurate în trafic nu reflectă starea generală a parcului auto din România, deoarece echipajele mixte RAR-Poliție opresc pentru verificare doar acele vehicule care sunt susceptibile de a prezenta defecțiuni”, ne spun cei de la RAR.
Trimite articolul
Xdrumurile sunt praf cei care merg o data cu ambulanta pe targa blesteama pe conducatorii aradului drumuri infecte practic nu exista strada fara denivelari gropi sau canale puse aiurea
-
Stai liniștit că se lucrează la asta,inclusiv pe strada 6 Vânători au fost puse mai multe opritoare care fac călătoria cu mașina o poveste din SAN FRANCISCO.In rest ,parcul de mașini e ,,legalizat”de inginerii care fac Itp-ul pe șpagă, fără să respingă mașinile cu defecte la frane,emisii poluante, etc.De ce nu se acceptă ca probă de control filmarea video in care se vede clar mașina și norul de eșapament pe care -l produce?
drumurile tot cu probleme..
Deci pe cei cu masini noi si scumpe nu-i opresc ca deh, la ei nu se rod anvelopele, nu se rod placutele de frana, etc
Frumos ca au recunoscut
/de esapamentele modificate ostentativ care polueaza fonic de cativa ani orasul nu se atinge rar ul ?
Gresit !!!Drumurile proaste provoaca defectiuni mari masinilor.Ce stire sa publici de acest gen cand si voi circulati pe aceleasi drumuri?efectiv nu inteleg incontro ne indreptam…
Mai bine verificati starea drumurilor, si trecerile de la tramvai. Nu mai zic de parcul auto de la CTP.
Trecerile peste liniile de tramvai sunt horror.Alea ar trebui sa le facă în primul rând dar în așa fel încât să fie de durată nu în câteva luni sa se facă praf că ți e groază sa le traversezi.Ce e așa de greu?
gunoaiele astea ies doar la jupuit si amenzi, e gol fondul de praduiala