Licitație în curtea SC CET SA. Executorul judecătoresc a scos în această dimineață la licitație mașinele societății. Opt autoturisme, toate aflate sub sechestru, au fost scoase la vânzare pentru datoriile pe care CET le are față de SLRO (furnizorul de lignit). O datorie care se ridică la aproape 4 milioane lei. Societatea SC Centrala Electrică de Termoficare va rămâne fără nici o mașină de serviciu, ceea ce cu siguranță va crea probleme în desfășurarea activității iar cei șase șoferi riscă să rămână fără serviciu.
Din păcate, însă, valoarea mașinilor este mai mult decât simbolică față de suma datorată furnizorului de lignit. Cele mai scumpe mașini scoase la licitație au fost un Ford Transit, din 2006, evaluat la 25.102 lei (inclus TVA), un Logan din 2011, evaluat la 19.400 lei și un Sandero din 2012, scos la vânzare cu 17.804 lei. Alte autoturisme, o Skoda Berlină, din 2002, cu prețul de strigare de 6.040 lei, o Skoda Octavia Berlină, din 2006, la 16.421 lei, un Renault Megane din 2001 la 5.470 lei și unul din 2000 la 3.691 lei, precum și un Ford Break Transit din 2006 evaluat la 13.520 lei sunt scoase şi ele la vânzare.
Dacă se vor vinde toate cel puțin la sumele de pornire în licitație, SLRO va obține 107.448 lei în condiţiile în care datoria față de fostul furnizor de cărbune este de… 3.784.067 lei.
La această sumă se mai adaugă debitul către E-On, care se ridică la 21 milioane lei, 17 milioane către Energomontaj, cei care s-au ocupat de noua centrală de pe gaz, și 35 milioane către SNCFR. O grămadă de bani pe care SC CET SA nu are de unde să o plătească și care la un moment dat va crea un adevărat blocaj la nivelul societății. Blocaj care s-ar putea finaliza cu închiderea centralei și implicit cu tăierea sursei de căldură pentru arădeni. O perspectivă sumbră, dar uşor de imaginat.
Citiți principiile noastre de moderare aici!