Din 176 de apartamente avute în administrare, în nu mai puţin de 52 s-au descoperit contoare de apă cu sigilii rupte. Acesta este un exemplu concret oferit de Ladislau Heveşi, preşedintele Uniunii Profesionale a Administratorilor din Arad, în ceea ce privesc problemele convieţuirii la bloc. Ieri, a fost prezentat bilanţul activităţii UPA pe anul trecut, când, potrivit informaţiilor furnizate de Ladislau Heveşi, s-au rezolvat sute de probleme ale arădenilor care s-au adresat organizaţiei.
„Una dintre probleme este… intervenţia la contoare, mai pe româneşte spus <<ne furăm între noi>>. Dacă e să faci un control, nu există imobil unde să nu găseşti contoare cu inel rupt, cu sigiliu rupt, cu magneţi aplicaţi”, a subliniat Ladislau Heveşi.
Această problemă are şi o rezolvare, pentru eliminarea tuturor suspiciunicare însă deseori este refuzată, elegant, de proprietari. Pentru că implică nişte costuri suplimentare. Este vorba despre înlocuirea contoarelor vechi cu unele nou apărute pe piaţă, contoare capsulate, care nu pot fi desfăcute, care nu pot fi influenţate cu magneţi.
Sute de sesizări ale administratorilor, preşedinţilor şi proprietariilor de condominii au fost rezolvate favorabil, în 2010, de către Uniunea Profesională a Administratorilor (UPA) din Arad. Aşa arată în câteva cuvinte bilanţul activităţii organizaţiei arădene, prezentat ieri de către preşedintele UPA, Ladislau Heveşi.
„Uniunea noastră are relaţii de colaborare bune cu Primăria Arad şi toţi furnizorii de utilităţi, acţionând în spiritul bunei colaborări (şi nu a adversităţilor) în sprijinul proprietarilor din asociaţii. Uniunea reprezintă interesele a peste 350 de asociaţii de proprietari”, a subliniat Ladislau Heveşi.
Probleme multiple
Alături de problemele legate de măsluirea consumului înregistrat de contoarele de apă (prezentate pe prima pagină a ziarului), printre principalele probleme cu care s-au adresat arădenii la UPA au fost enumerate dintre cele mai diverse: „în relaţia asociaţii – Primărie, cele mai multe sesizări rezolvate sunt: toaletarea copacilor din jurul blocurilor, intervenţii pe lângă serviciile specializate ale Primăriei în privinţa funcţionării diferitelor societăţi la parterul blocurilor, rezolvare operativă a sesizărilor privind iluminatul public. În relaţia asociaţii – operator salubritate: ridicarea gunoiului menajer, schimbări de pubele şi containere, întreţinere a curăţeniei pe platformele gospodăreşti etc. În relaţia asociaţii – CET: verificări contoare de energie termică unde în caz de defecţiune s-au operat corecţii prin stornarea sumelor eronate, sesizări privind recircularea apei calde etc”, a menţionat preşedintele Uniunii.
Planuri de viitor
Pentru anul 2011, „ne-am propus înscrierea de noi asociaţii ca membre ale Uniunii şi demararea unor întâlniri cu preşedinţii de asociaţii pentru armonizarea colaborării între comitet – cenzori – administrator şi conştientizarea faptului că preşedintele asociaţiei este piesa de bază în acest angrenaj de funcţionare a asociaţiei”, a subliniat Heveşi.
Cursuri de administrator
Începând de luni, 7 februarie, se fac înscrieri pentru un nou curs de pregătire în vederea atestării viitorilor administratori. Cursul durează două săptămâni, costă 100 de lei şi se va desfăşura la sediul Uniunii din strada Lucian Blaga nr. 21.
S.B.
Citiți principiile noastre de moderare aici!