Creşterea calităţii serviciilor de ocupare a forţei de muncă oferite de Agenţiile de Ocupare a Forţei de Muncă (AJOFM), în calitate de Serviciu Public de Ocupare (SPO), este strâns legată de performanţele angajaţilor AJOFM dobândite prin formare profesională. O soluţie pentru punerea în practică a acestui deziderat aduce proiectul „3C – Calitatea Crează Competenţe – Calitatea în formare Crează Competenţe profesionale de nivel european pentru personalul SPO din Regiunile Centru, Vest şi Nord-Vest”.
Parteneri în proiect
„Proiectul este derulat de Agenţia Judeţeană de Ocupare a Forţei de Muncă Alba, împreună cu AJOFM Arad, AJOFM Satu Mare, S.C. Tobimar Construct SRL Alba Iulia, Universitatea „1 Decembrie 1918” Alba Iulia, Desarrollo de Estrategias Exteriores SA, Fomento de Iniciativas y Desarrollo de Actividades S.L., Servicio Público de Empleo del Principado de Asturias, ultimele trei din Spania”, ne-a explicat directorul AJOFM Arad, Albert Ladislau.
Inovaţie
Pe parcursul celor opt luni de implementare a proiectului a fost realizat un studiu inter-regional de identificare a nevoilor de formare, în baza căruia s-au elaborat, în premieră naţională, o diagnoză a nevoilor de formare profesională a specialiştilor AJOFM, respectiv planul şi programul de formare profesională pentru 102 din cei 327 de specialişti în stimularea ocupării forţei de muncă din cele trei regiuni.
„Soluţiile pentru nevoile identificate vor fi analizate în cadrul unui seminar metodic inter-regional, desfăşurat în perioada 2-6 mai 2012, la Băile Felix, şi la care participă 32 de specialişti în resurse umane din 16 AJOFM-uri din cele trei regiuni. Gândit ca un instrument de învăţare practică pentru specialiştii din AJOFM, se va axa pe descoperirea nevoilor de formare profesională, pe modalităţile de punere în practică şi pe monitorizarea în timp”, a mai spus Albert Ladislau.
Proiectul este finanţat de Fondul Social European, prin Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007 – 2013 „Investeşte în oameni!”, Domeniul major de intervenţie 4.2.
Metode noi
„Prin activităţile proiectului va fi realizată şi o strategie pe termen mediu care să permită dezvoltarea profesională a specialiştilor responsabili cu consilierea, dezvoltarea spiritului antreprenorial pentru şomeri şi mobilitatea forţei de muncă.
Proiectul aduce şi instrumente moderne de consiliere profesională cum ar fi «Barometrul ocupabilităţii personale» şi «Planul de acţiune individualizat pentru şomeri pe termen lung şi grupuri vulnerabile», care permite îndrumarea personalizată spre piaţa muncii”, a punctat Engi Corneliu, managerul proiectului.
Citiți principiile noastre de moderare aici!