Compania de Apă Arad (CAA) a reacţionat la acuzele aruncate dinspre Primărie, dublate de acuzele venite dinspre locuitorii Aradului. Compania vine cu explicaţii clare, concise şi cu date concrete. Iar concluzia ar fi că, de fapt, Primăria Arad este singura vinovată de inundaţiile de la pasajul din Micălaca, şi nu Compania de Apă, aşa cum a acuzat primarul Gheorghe Falcă. Mai mult, reprezentanţii companiei spun că în zonă au fost executate deja lucrări, însă acestea au fost de proastă calitate. „Pasajul care face legătura între strada Voinicilor şi Bulevardul Titulescu a fost executat la comanda şi din fondurile Primăriei Municipiului Arad, în perioada 2002-2004, cu toate utilităţile aferente, inclusiv cele de apă şi canalizare. Din informaţiile pe care le avem la dispoziţie, proiectul a fost întocmit de SC Proiect SA şi executat de ICIM şi EDIL CONSTRUCŢII. Problema majoră întâmpinată pe parcursul execuţiei şi, mai ales, la finalizarea lucrărilor de apă şi canalizare, a constat în nerespectarea proiectului, ceea ce a făcut ca proiectantul de specialitate să nu participe la recepţia acestor lucrări”, atacă cei de la Compania de Apă.
Reprezentanţii CAA urmează firul istoriei şi aduc în discuţie faptul că, imediat după finalizarea lucrărilor respective, au apărut inundaţii la primele precipitaţii. Şi, totodată, atrag atenţia asupra faptului că apa de ploaie este pompată în canalizarea menajeră, chiar dacă dimensiunile acesteia din urmă nu permit preluarea unor asemenea cantităţi de apă: „După primele precipitaţii de după momentul inaugurării, s-a inundat pasajul datorită reţelelor şi a staţiei de pompare subdimensionate. Proprietarul acestor utilităţi, respectiv Primăria Arad, singura care putea dispune efectuarea de investiţii, a schimbat pompele din staţia de pompare cu altele mai mari (din punct de vedere al debitului). Cu toate că a fost mărită capacitatea de pompare, pasajul a continuat să fie inundat datorită faptului că se pompează, chiar şi la ora actuală, în canalizarea menajeră, dimensionată pentru apa uzată menajeră şi nu pentru pluvial, mai ales la ploi torenţiale”.
Caută soluţii
Cei de la Compania de Apă recunosc că au avut întâlniri cu reprezentanţii municipalităţii şi, în acest sens, se caută o soluţie pentru problemele pasajului. „În urma discuţiilor cu Primăria, care este proprietarul reţelelor şi cel care poate dispune investiţii în vederea remedierii problemei, Compania de Apă va propune o soluţie tehnică pentru a rezolva definitiv această problemă, care însă va trebui să fie finanţată de unitatea administrativ teritorială. SC Compania de Apă este un prestator de servicii şi lucrează pe sistemele existente, care nu sunt proprietatea Companiei de Apă, ci a unităţilor administrativ teritoriale. În municipiul Arad, Compania prestează, în ceea ce priveşte pluvialul, un serviciu pe baza unui contract comercial între părţi”, au ţinut să precizeze conducerea CAA.
Inundaţii după inundaţii
Problema pasajului din Micălaca este una veche. După fiecare ploaie mai „sănătoasă” apele din canalizare se revarsă pe partea carosabilă şi blochează circulaţia în zonă. Această situaţie se regăseşte şi în zona Gemi, problema fiind asemănătoare.
Citiți principiile noastre de moderare aici!