CFR Călători a venit cu noi precizări în ceea ce privește ancheta ce se desfășoară în urma incidentului feroviar de luni dimineață, incident în care a fost implicat un tren marfar și trenul de călători de pe ruta Arad – București.
Potrivit ultimului comunicat publicat pe pagina CFR „din primele verificări și conform informațiilor oficiale ale specialiștilor prezenți la fața locului, mecanicul trenului IR 1822, care urma să intre în stație la altă linie, a depășit semnalul de intrare în stație, care era deja în poziția oprire (culoarea roșie) și a tamponat ultimul vagon al trenului de marfă, aflat în mers pentru garare”. Informațiile sunt „deja verificate, analizate și certificate de membrii comisiei de anchetă AGIFER”, după cum transmite CFR, comisia în cauză urmând să stabilească cu exactitate cauzele producerii incidentului.
Mecanicul a fost suspendat
De asemenea, „până la definitivarea cercetării de către organele abilitate, mecanicul nu va mai conduce trenuri de călători”. CFR Călători precizează că „mecanicul este autorizat și deține permisul de conducere aferent trenului de călători și vechimea necesară pentru a conduce trenurile de rang superior”.
Citește și:
VIDEO. Un vagon cu autoturisme s-a răsturnat, iar alte două au deraiat. 12 persoane au fost rănite
Trenul Arad-București Nord s-a oprit brusc azi noapte la ora 4:00. A fost activat Planul Roșu
Trimite articolul
XInductorii de cale nu si-au facut treaba? De ce nu a fost oprit trenul automat de sistem daca nu a respectat semnalul de intare?!
-
Mecanicul poate sa suprascrie semnalul inductorului in anumite conditii, dar nu stiu exact cum functioneaza sistemul din Romania. Totusi am impresia ca CFR vrea sa scoata mecanicul vinovat, in ciuda infrastructurii si materialului rulant invechit si neintretinut corespunzator.
La cum arata infrastructura feroviara in Ro e o minune ca merg trenurile.