A iubit baletul încă din copilărie iar în anii maturităţii l-a considerat drept „cea mai inocentă şi cea mai morală dintre toate artele”. Unul din marile nume ale artei sonore, adevărat maestru al muzicii de balet, Piotr Ilici Ceaikovski semnează în secolul al XIX-lea cele mai spectaculoase titluri de artă coregrafică din toate timpurile. Inspirate de celebrele scrieri pentru copii, „Frumoasa din pădurea adormită” şi „Spărgătorul de nuci”, reluate în versiunile comprimate ale suitelor de orchestră, configurează alături de uvertura fantezie Romeo şi Julieta, primul medalion de compozitor al Noului An. Preferată de marea parte a publicului de pretutindeni, latura exuberantă a celui mai romantic dintre compozitorii secolului al XIX-lea este scoasă în evidenţă în aceste pagini încărcate de idei grandioase, orchestraţii fantastice şi melodii fără egal .
Numere reprezentative precum „Adagio-ul trandafirului” sau „Panorama” din „Frumoasa din pădurea adormită”, Trepak-ul sau Valsul florilor din „Spărgătorul de nuci” fixează extrasele orchestrale în zona celor mai accesate ópusuri simfonice ale repertoriului universal, oferind alături de cea mai spectaculoasă transpunere sonoră a tragediei shakesperiene formula ideală pentru o seară simfonică de neuitat.
C.D.
Citiți principiile noastre de moderare aici!