ARAD. Compartimentul de Integritate din cadrul Ministerului Sănătăţii vrea să afle părerea pacienţilor despre modul în care sunt trataţi de medici, despre „atenţiile” pe care le primesc sau nu doctorii şi despre cât de mulţumiţi sunt de condiţiile hoteliere din spitale. Iar Spitalul Judeţean Arad se află şi el pe lista unităţilor medicale în care pacienţilor li se va cere părerea. În acest sens, Ministerul Sănătăţii vrea să împartă formulare care să fie completate de cei internaţi în spital.
„Aceste formulare vor fi atât pe hârtie, cât şi în format electronic, pentru cei care vor vrea să acceseze serviciile acasă, după ce se vor gândi un pic mai bine dacă să-l completeze sau nu. Toate formularele vor fi centralizate. Va fi un om responsabil în fiecare spital cu aşa ceva. Vor fi centralizate apoi prin transmiterea lor către Compartimentul de Integritate din Ministerul Sănătăţii, iar rezultatele la nivel judeţean vor ajunge şi la reprezentantul reţelei de integritate”, a anunţat Cristian Petcu, cel care coordonează Compartimentul de Integritate al ministerului.
Dar la Spitalul Clinic de Urgenţă Judeţean Arad chestionarele există deja, iar pacienţii internaţi sunt rugaţi să le completeze. „De doi ani de zile noi împărţim deja chestionare pacienţilor şi centralizăm datele. Noi le numim chestionare de satisfacţie a pacienţilor”, a spus Teodora Olariu, managerul Spitalului Judeţean Arad.
Întrebările
Potrivit lui Olariu, în chestionarul cu pricina sunt enumerate mai multe întrebări referitoare la condiţiile în care au fost trataţi şi la condiţiile hoteliere ale spitalului. „Pacienţii sunt întrebaţi dacă sunt informaţi cum trebuie de medici, sunt întrebaţi despre calitatea materială, adică a paturilor, a lenjeriilor, a alimentelor, despre varietatea meniurilor, despre calitatea îngrijirilor medicale, despre amabilitatea personalului medical, despre disponibilitatea medicilor şi asistentelor. Totodată, mai sunt întrebaţi despre medicamentaţia pe care au primit-o sau dacă sunt mulţumiţi de îngrijirile medicale”, a mai spus managerul Spitalului Judeţean.
Comisie şi rezultate
Toate chestionarele sunt adunate lunar de către instituţia medicală, iar o comisie analizează rezultatele şi întocmeşte un raport, tot lunar, faţă de părerea pacienţilor vizavi de unitatea medicală în care au fost internaţi. „Pentru anul 2014 rezultatele chestionarelor arată faptul că 2,09 la sută dintre pacienţi au fost nemulţumiţi, 47,81 la sută sunt mulţumiţi, iar 47,75 la sută dintre respondenţi s-au declarat foarte mulţumiţi”, a spus Teodora Olariu. Managerul spitalului a mai anunţat că acele chestionare au fost împărţite pacienţilor deoarece acest lucru reprezintă un punct foarte important pentru acreditarea unităţii medicale.
Ce spune ministerul
Reprezentanţii Ministerului Sănătăţii anunţă că, prin acest program, sunt vizate calitatea serviciilor, dar şi integritatea personalului din unităţile spitaliceşti. „Vom avea astfel posibilitatea de a vedea în mod direct ce se întâmplă în spitale pe cele două aspecte. Acest formular va fi publicat pentru toate spitalele, va fi comun şi va fi ataşat la fişa de control a pacienţilor”, a precizat Cristian Petcu, coordonatorul Compartimentului de Integritate din cadrul ministerului.
Citiți principiile noastre de moderare aici!