Pistele pentru bicicliști – modul în care au fost proiectate şi construite – generează în continuare puncte de vedere pro și contra. Mulți arădeni se arată nemulțumiți, în continuare, de modul în care sunt executate aceste lucrări. De această dată este vorba de o porțiune de drum de pe strada Poetului, cea de la linii înspre centură, lângă alimentara situată la intersecția străzii Poetului cu Munteniei. Constructorul pistei de biciclete, cel care execută lucrările, a montat bordurile, a așezat piatra, a turnat asfaltul special pentru pistă, iar apoi…. spre marea mirare a locuitorilor din zonă, au venit cei de la Compania de Apă Canal și au spart totul. Au săpat la mai bine de un metru și jumătate ca să monteze țevi de canalizare.
„După ce au făcut pista s-au găsit deștepții să spargă din nou. Adică, după ce pista a fost gata! Să vină chinezii că poate ei sunt mai competenți și mai deștepți. Era totul în regulă. E o nebunie. Chiar nu comunică instituțiile între ele? Cine plătește acum paguba? Probabil tot noi, arădenii din banii noștrii”, ne spune domnul Mihai S., unul dintre locuitorii supăraţi de modul în care decurg lucrările pe strada Poetului.
Reabilitarea rețelei de apă
Am contactat reprezentanții Municipalității pentru a oferi un răspuns la problema ridicată de cititorii noștri, în condiţiile în care realizarea pistei de biciclete a fost comandată de Primărie. „Compania de Apă Canal a avut o intervenție în acest segment de drum. Oricum nu era asfaltat, era pus doar pietriș. Compania este obligată să aducă pista la forma inițială exact cum a fost construită. Lucrările încă nu sunt finalizate, fiind în plină desfășurare”, a declarat Corina Drăghici, purtătoarea de cuvânt a Primăriei Municipiului Arad. I-am contactat și pe reprezentanții Companiei de Apă Canal pe care i-am rugat să ne lămurească cu privire la intervenţie lor pe o lucrare care de abia se apropia de final. „Este vorba despre contractul de lucrări CL1 – Reabilitare rețele de apă în Municipiul Arad și aducțiune în localitatea Fântânele, din cadrul POS Mediu, finanțat din Fondul de Coeziune. Pentru lucrările în discuție, conducta de apă este finalizată în proporție de 80%, urmând ca porțiunile afectate să fie readuse la starea inițială. Lucrările de readucere a terenului afectat la starea inițială, adică borduri, balast, piatră și piatră spartă, se vor face pe cheltuiala antreprenorului lucrării contractat de Sc Compania de Apă. Lungimea porțiunii afectate este de 615 metri”, a declarat Oana Hanțig, purtătoarea de cuvânt a Companiei de Apă Canal Arad. Clar, nu, pentru toţi?
Un lucru este cert, fiecare face lucrări când dă Domnul. Nici vorbă de coordonare, discuţie, plan de atac. Iar în acest caz… nici vorbă de asfalt nou, ci maximum de unul nou dar spart!
Constructorul, chemat pe Poetului
Totuşi, locuitorii zonei au reuşit să găsească şi un fapt pozitiv din această istorie tristă. Ei spun că, dacă tot a fost spart asfaltul de pe pista de biciclete chiar înainte de a fi gata, atunci constructorul pistei ar putea reacţiona fără probleme la rugăminţile lor. Care rugăminţi? Să vină pe teren să le asculte ofurile cât timp se mai pot face schimbări. „Suntem foarte nemulțumiți de faptul că pistele sunt executate în așa fel încât nu mai putem parca mașina în fața porții, ori o parcăm pe trotuar și blocăm pietonii, ori o parcăm pe pistă și blocăm bicicliștii. Ar fi bine să vină proiectantul sau constructorul la fața locului, să vadă concret, dacă tot s-a spart ce s-a făcut. Să facem ceva măcar de acum încolo așa cum trebuie. Să facă pista lângă bordura de la șosea ca să permită locuitorilor din zonă să își parcheze mașinile în fața porții. Cum au construit pista nu se mai poate parca. Este exact prin mijloc. De la bordură e un metru până la pistă, iar de la pistă încă un metru până la trotuar. Pentru ce au făcut treaba asta, chiar prin mijloc? Şi-au bătut joc de lucrare și de noi”, încheie arădeanul.
Citiți principiile noastre de moderare aici!