Spune prof. dr. Vanda Stan, care consideră că performaţa se poate obţine şi prin alte metode educaţionale
Cum a decurs primul semestru de scoala?
Vanda Stan: Minunat! Constatăm zilnic progresele copiilor, nu doar noi, cadrele didactice de la clasă şi After School ci şi părinţii, cunoscuţii. Am încercat să instituim un sistem „altfel”, care să nu facă nicidecum rabat la calitatea actului educaţional (care se conformează integral programei Ministerului Educaţiei) ci să îi aducă plus valoare prin abordări noi, materii noi (After School), cu foarte multă răbdare şi dragoste, cu jocuri şi râsete, cu sute de ore petrecute împreună în şcoală şi în afara şcolii, în sala de sport, la bibliotecă, la teatru sau filarmonică, în oraş, la ţară, în străinătate.
De ce aţi sfătui părinţii să opteze pentru Şcoala Primară Bilingv Engleză „Vanda Study International”?
Vanda Stan: Faptul că se lucrează în grupe mici şi copilul beneficiază de atenţie personalizată este un avantaj uriaş de care toată lumea îşi dă seama. În mod inevitabil, fiecare copil este interpelat zilnic, o dată la câteva minute, pe întreg parcursul zilei, este corectat, ajutat, susţinut şi îndrumat personal. Este marele avantaj al unei educaţii personalizate, care nu doar clădeşte o relaţie unică între educator şi elev dar, în acelaşi timp, dă naştere unei atmosfere calde, care nu este întotdeauna posibilă în clase mari unde învăţătorul se străduieste din răsputeri să asculte fiecare copil.
Ce aţi adus nou sau în plus programei pentru ciclul primar al Ministerului Educaţiei?
Vanda Stan: Din clasa I limba engleză s-a introdus ca şi materie optională, 3 ore pe săptămână (2 la zi şi una la After School), restul programului de dimineaţă fiind identic cu cel al oricărei şcoli primare, cu atenţia suplimentară alocata elevului dintr-o grupă mică de şcolari, căruia i se poate explica, cu răbdare, ceea ce nu înţelege. La ora 12, când programul obligatoriu se încheie, urmează o jumătate de oră de relaxare şi masa de prânz servită în sistem catering. Până la ora 14, copiii îşi fac temele de casă din ziua respectivă, împreună cu învăţătoarea clasei, cadru didactic eminent, cunoscut de mii de copii, azi adulţi, arădeni. Nu există motiv pentru care elevul să plece cu ghiozdanul încărcat de teme acasă, toate lucrurile acestuia rămânând la şcoală. Dupa ora 14 copiii au posibilitatea să se relaxeze, să doarmă sau să asculte poveşti până la ora 15 când începe programul After School.
Care vă sunt planurile pentru noul an şcolar?
Vanda Stan: Ne dorim în continuare o relaţie caldă, de parteneriat cu parinţii, firesc, normalitate, copii fericiţi, pe care să avem timp şi răbdare să îi ascultăm, să îi cunoaştem aprofundat, cu întreg potenţialul lor, ca să îi putem valoriza social corect.
Clasa a doua va repeta multe dintre activităţile extracurriculare ale actualei clase I. La care se vor adauga şi altele (ballroom dancing/sport intensiv), se va introduce a doua limbă straină (la alegerea părinţilor), se vor introduce primele noţiuni de matematică în limba engleză pentru ca, din clasa a III-a, geografia, iar, din clasa a IV-a, istoria să fie predate şi ele în limba engleză.
Continuitate după ciclul primar
„În ciclul gimnazial şi cel liceal – pe care dorim să le avem – vom desfăşura tot mai multe cursuri în limba engleză, după cum se practică deja în România, în mai multe şcoli din Capitală, iar bacalaureatul oferit va fi Bacalaureatul Internaţional, acceptat de universităţile din lumea întreagă ca şi condiţie de admitere la universitate”, mărturiseşte prof. dr. Vanda Stan.
V.F.
Citiți principiile noastre de moderare aici!