Deși sunt doar in clasa a VII-a, cei doi elevi, Onisim Crăciunescu și Georgiana Iacobescu, au realizat primele lor cercetări științifice despre evenimentul din 24 ianuarie 1859. Onisim a pregătit o lucrare despre ,,Valorificarea lui Alexandru Ioan Cuza în orașele și județele din România”, iar Georgiana despre ”Alexandru Ioan Cuza in imagini”. Elevii au urmărit prin acest demers diferite căi de cercetare, de pildă Georgiana a prezentat ascensiunea și decăderea lui A.I. Cuza pe baza unor imagini pe care le-a găsit și le-a analizat. De asemenea, Onisim a prezentat rolul pe care îl are A.I.Cuza în zilele noastre. Mai precis, a găsit numeroase statui cu A.I. Cuza în diferite orașe, apoi a identificat instituții, parcuri și străzi ce poartă numele domnitorului. Prin această temă, elevul s-a apropiat de istoria locală, aflând prin propria investigație că în Lipova și in Arad există străzi și statui ridicate în cinstea lui A.I.Cuza.Aceste cercetări au fost realizate sub formă de prezentare powerpoint, iar in cazul acesta ei și-au folosit creativitatea pentru fiecare slide, prin îmbinarea informațiilor istorice cu animație, design, sunet cu imagine etc. De asemenea, la finalul materialului au atașat o bibliografie pe care au utilizat-o, evitând astfel plagiatul.Aceste materiale realizate de cei doi elevi nu puteau râmâne sub formă de powerpoint, prin urmare le-am sugerat elevilor din clasa a VII-a să transpună ideile lui Onisim și Georgiana pe două planșe care să rămână în clasă. Elevii s-au format în două echipe, și-au împărțit sarcinile și apoi a urmat să își pună în practică creativitatea.Prin aceste activități, atât la nivel intejudețean, cât și la nivel de clasă, s-a urmărit promovarea în rândul elevilor a istoriei naționale, dar și a celei locale, totul împletindu-se prin dobândirea mai multor competențe: dezvolatrea sentimentului patriotic, stimularea potențialului creativ și artistic al elevilor prin documentarea și realizarea de lucrări practice, dar și conștientizarea și responsabilizarea elevilor în propriul proces intructiv-educativ prin implicarea activă și directă.
Trimite articolul
XCu rămâne cu delincventa juvenila si folosire etnobotanicelor si a bătăilor de strada in zabrani sunt câteva case de corectiii..
Sunt si angajati de etnie corespunzătoare care comit atrocități celor de etnie si copiilor de romani doar romi romanilor nu sunt susținuți in zabrani.sau in Arealul Aradului si timisului