„Este inadmisibil ca acum, cu 4 luni înainte să plece acasă, Guvernul de tehnocrați să îşi amintească de vestitul Master Plan pentru Transporturi. Degeaba atrage atenția premierul Dacian Cioloş noului ministru al Transporturilor, Sorin Buşe, să vină cât mai repede, în Guvern, cu Master Planul pentru Transporturi şi cu variantele pentru reforma Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România. Întrebarea care se ridică acum ar fi una extrem de simplă. De ce, în atâtea luni, de la prezentarea priorităților de guvernare şi până acum, nu s-a facut nimic în acest domeniu vital pentru România?”, precizează Mihai Fifor. Social democratul atrage atenția că: „vestita critică, prin care, vinovat pentru toate era Guvernul condus de Victor Ponta, nu mai stă în picioare. Premierul Dacian Cioloş l-a schimbat deja, de la Transporturi pe Dan Costescu, înlocuindu-l cu Sorin Buşe, dar acest lucru nu a garantat şi că infrastructura românească va fi îmbunătățită”, mai adaugă preşedintele Consiliului Național PSD.
Mihai Fifor mai adaugă faptul că: „luni la rând, oficialii de la Transporturi au adus garanții că vor începe să pună în aplicare strategia, în domeniu, asumată de PSD. Totul pentru ca Master Planul să ajungă, mai apoi, şi pe masa Parlamentului, pentru adoptare… dar până acum, nimeni nu a făcut nimic. Nici faptul că reprezentanții de la Ministerul Transporturilor au fost convocați la comisiile de specialitate din Senat şi Camera Deputaților nu a avut şansa, să-i convingă pe aceştia să pună lucrurile în mişcare”.
Promisuni amânate
Senatorul PSD vorbeşte despre seria de promisuni făcute de Guvernul Cioloş cu luni în urmă „CNADNR îşi propunea, anul trecut, de 30 de ori mai mult decât a reuşit în 2015…o misiune imposibilă cu 467 de km de autostradă planificați pentru a fi construiți în 2016, numai că povestea a rămas doar o promisiune. Doar că termenele pentru Proiecte precum Autostrada Piteşti – Sibiu, Autostrada Tg Mureş – Iaşi, Centura Bucureştiului, sau metroul de la Aeroportul Otopeni se amână la nesfârşit.
De asemenea, nu s-a făcut nimic, nici la CFR Marfă şi nici la CFR Călători, deşi se anunțaseră reforme. Nici la Tarom nu s-a găsit soluția optimă pentru a menține Compania la standarde ridicate. CNADNR – trebuia să treacă printr-o reformă profundă, restructurare, aşa cum anunțase Programul de Guvernare al Guvernului Victor Ponta. Nu s-a întâmplat acest lucru.
Dar acum, Guvernul lui Dacian Cioloş îşi propune să facă tot Master Planul în vacanța parlamentară”, a concluzionat Fifor.
Citiți principiile noastre de moderare aici!