– Domnule Verbiță, aveți o experiență îndelungată în ceea ce privește asigurările auto. În ultima perioadă, prețurile cresc din ce în ce mai mult iar oamenii sunt din ce în ce mai nemulțumiți. Cum vă explicați aceste lucruri?
– Sigur că da, am observat și noi o creștere în acest sector, indiferent de autoturismul deținut, polițele de asigurări au crescut foarte mult. Este un serviciu ale cărui costuri au crescut de la an la an, populația resimțind acest lucru. Tocmai de aceea consider că și firmele de asigurări trebuie să ofere mult mai mult respect faţă clienții lor, pe măsura sumelor pe care le încasează, fiind necesar un echilibru între polița RCA și serviciile pe care le oferă.
– La ce anume vă referiți în mod exact?
– La tratamentul oferit clienţilor în cazul producerii unui eveniment rutier şi la modul în care sunt plătite daunele pentru accident care nu corespunde în totalitate standardelor pretinse. Un alt aspect se referă la faptul că nu toţi clienţii îşi cunosc drepturile şi procedurile atunci când apelează al firmele de asigurări pentru a-şi primi daunele. Aici este un punct slab al întregului mecanism client – firmă de asigurare – service-uri de reparații și grupul de firme SC Verbiță, motiv pentru care venim în întâmpinarea asiguraţilor pentru consiliere şi furnizare de informaţii, prin profesionişti în reparaţia mărcilor Dacia, Renault și Nissan specializaţi la cursuri efectuate de constructori.
– De exemplu, un lucru cu care majoritatea dintre noi am avut de-a face: în momentul în care avem o daună, mergem la firma de asigurări. Ofițerul de daune ne spune că pentru a repara autoturismul trebuie să mergem doar spre anumite service-uri, motivând că doar cu acelea se lucrează. Este adevărat sau nu?
– Din păcate nu, este un punct foarte important care trebuie să fie atins. Într-adevăr, există o condiție de bază, ca service-ul la care doriți să vă reparați autoturismul să fie autorizat, să lucreze în condiții de legalitate și nu unul care să nu îndeplinească aceste condiţii. Dar, firmele de asigurări nu vă pot obliga să mergeți doar la service-urile dorite de către acestea, clienţii având posibilitatea în baza unui drept de opţiune să îşi aleagă service-ul dorit fără ca firmele de asigurări să interzică acest lucru. În plus, în lege este stipulat faptul că în 48 de ore de la producerea accidentului, autoturismul trebuie să intre în reparație, termen care nu se respectă întotdeauna.
– Bun, dar firmele spun că dacă mergem la alt service fie nu ne vor plăti dauna, fie suma pe care o vor oferi este mult mai mică.
– Referitor la acest aspect pot să vă spun că atât firmele de asigurări cât și grupul de firme Verbiță, avem programe Audatex, Eurotex sau DAT, în care se introduc toate datele despre autoturismul lovit, iar programele au în baza lor de date toate costurile pentru piese originale, primite direct de la constructori și timpii de normare pentru operațiunea ce trebuie efectată. În momentul în care vă sunt introduse datele autoturismului și avariile avute, programele afișează prețul corect și exact al reparației. Pentru a nu plăti astfel de sume, unele firme de asigurări spun clientului o sumă cuprinsă între 30 și 50% doar din dauna totală şi promit că vor plăti într-un timp cât mai scurt această sumă, iar clientul este bucuros că va avea banii necesari pentru a-și repara autoturismul.
– Dar cu doar un procent de 30 sau 50% din adevăratul cost al reparației nu vei putea face mare lucru.
– Tocmai, de aceea militez pentru o politică reală și corectă a firmelor de asigurări, pentru că de multe ori se întâmplă următorul scenariu: clientul se prezintă la un service cu mașina avariată, moment în care află adevăratul cost la reparației şi nemaiputând cere alți bani de la firma de asigurări, caută soluții de rezervă. Pentru că doar în primele 24 de ore de la propunerea pentru decontarea directă poți să refuzi banii, iar dacă ai acceptat, după aceea nu mai poți face nimic din punct de vedere legal, situaţie în care fie este nevoit să achiziționeze piese second hand care nu oferă aceeași calitate, fie cumpără piese din depozitele unităţilor care dezasamblează autoturisme și vând piese uzate. Noi nu agreem acest aspect, deoarece, cu tot respectul, mașinile astfel „reparate“ pot creea o stare de pericol atât pentru viaţa şoferului, cât şi pentru a celorlalţi participanţi la
– Și ce pot face clienții care se lovesc de astfel de probleme? Dacă firma de asigurare spune că oferă doar o anumită sumă de bani pentru reparație?
– SC Verbiță, prin persoane autorizate venim în sprijinul oamenilor care au astfel de probleme, rugându-i ca după ce se constată dauna la firma de asigurări şi nu acceptă plata să se prezinte la noi unde garantăm preţul exact şi corect pentru reparaţia autoturismului, iar printr-un raport contractual vom depune toate diligenţele pentru recuperarea sumelor de bani necesare reparaţiei de la firmele de asigurări. Clienţii vor lăsa maşina la unităţile service ale SCV VERBIŢĂ SRL, beneficiind de un autoturism pe perioada reparaţiei şi nefiind obligaţi să plătească din buzunar nicio sumă de bani pentru reparaţie. Repararea autoturismului se va face cu piese originale, iar contravaloarea acestora se va recupera direct de la asigurator.
– Altfel spus, cu un simplu contract de mandat semnat cu firma dumneavoastră, indiferent de ce spun asigurările, clienții nu vor plăti nimic pentru reparație și nu vor mai fi nevoiți să alerge după acte?
– Da, este corect, fiind o metodă simplă şi sigură, venim în sprijinul clienţilor şi garantăm calitatea reparaţiilor şi la costuri reale.
– La sfârșitul lunii trecute s-a dispus rezilierea contractului dintre ASIROM și ACODAREN (Asociația Concesionarilor Dacia, Renault, Nissan). Va afecta într-un fel acest lucru clienții care au asigurări de la această societate, nu vor mai putea să vină la service-ul dumneavoastră?
– Nu, din contră, şi doresc să asigur clienţii că autoturismele lor vor putea fi reparate cu toată diligenţa necesară, având în vedere că asiguratorul nu acorda penalităţi pentru nerespectarea termenului de plată, deşi de multe ori s-a prelungit perioada dintre constatare şi acceptarea plăţii. În lipsa unor raporturi contractuale, autovehiculele se pot repara mult mai repede şi fără costuri suplimentare, eliminând timpii de aşteptare pentru reparaţia acestora şi micşorându-se timpii de intrare în reparaţie, deoarece după constatarea daunei, maşina va intra direct în reparaţie.
Citiți principiile noastre de moderare aici!