ARAD. Solicitări de informaţii privind modul cum sunt folosiţi banii din buget, care sunt firmele cu care Primăria are semnate contracte, detalii privind legislaţia în vigoare, probleme cu retrocedările. Acestea au fost principalele probleme cu care s-au prezentat arădenii la Prefectură şi Primărie.
Peste 25.000 de persoane, cu diferite probleme, au trecut pragul Primăriei Arad într-un an. Cel puţin aşa reiese din Raportul de evaluare a implementării Legii nr. 544/2001, publicat de către angajaţii instituţiei.
Arădenii dovedesc că se feresc să întocmească şi să semneze solicitări oficiale. Asta deoarece minim 100 de persoane se adresează săptămânal Primăriei Arad, pentru a-şi exprima, doar verbal, diferite păreri, solicitări etc. Solicitările verbale vizează, potrivit informaţiilor furnizate de Corina Drăghici, purtătorul de cuvânt al Primăriei Municipiului, informaţii care nu necesită în mod expres o amplă documentare din partea aparatului administrativ.
Concret, arădenii întreabă la Primărie când se fac nunţi, dacă se încadrează în limitele legii pentru a beneficia de diferite ajutoare de la stat (pentru căldură, diferite indemnizaţii), care este programul de lucru al diferitelor instituţii, dacă li s-a rezolvat o solicitare anterioară etc.
În scris, însă, în tot anul trecut, s-au strâns doar 19 solicitări.
Ce i-a interesat pe cetăţeni? 4 cereri au vizat obţinerea de informaţii privind utilizarea banilor publici: contracte, investiţii, cheltuieli. 13 solicitări înregistrate au vizat informaţii privind modul de îndeplinire a atribuţiilor instituţiei publice. Alte două au vizat informaţii privind acte normative, reglementări.
În ceea ce priveşte modul în care acestea au fost depuse, doar o solicitare a ajuns la Primărie pe suport electronic, celelalte 18 fiind depuse pe suport de hârtie.
Nu în ultimul rând, potrivit raportului, doar una dintre solicitări (din cele 19) a fost respinsă. Motivul a fost: „informaţii inexistente”.
La Prefectură
La Prefectură, în anul trecut, s-au depus 23 de solicitări de informaţii de interes public, în baza legii 544/2001. 10 au fost soluţionate favorabil, 12 au fost respinse şi una a fost redirecţionată către altă instituţie, spre rezolvare.
Bunuri şi clădiri
În 2014, însă, s-au depus la Prefectură 167 de petiţii. 146 de petiţii au reprezentat cereri diferite, 15 au fost pe tema legilor fondului funciar ori retrocedări de bunuri preluate abuziv înainte de 1989. S-a primit, totodată, o scrisoare de mulţumire. 5 petenţi au revenit au aceeaşi problemă.
În plus, în primele 6 luni ale acestui an, 134 de cetăţeni au fost primiţi în audienţă de către conducerea instituţiei.
Citiți principiile noastre de moderare aici!