În plină perioadă de criză, administraţia Parcului Natural Lunca Muresului organizează o licitatie de 350.386 de lei, fără TVA, pentru adjudecarea unui proiect de constientizare a problemelor cu care se confruntă anumite specii şi habitate din arealul parcului.
Practic, societatea care va câştiga licitaţia va trebui să aducă la cunoştinţa arădenilor faptul că unele specii sunt pe cale de dispariţie şi că populaţia judeţului ar trebui să fie mai conştiincioasă când este vorba despre protejarea mediului înconjurător. Potrivit documentaţiei, ţinta acestui proiect este reprezentată de publicul larg al judetelor Arad şi Timis. Rezultatul aşteptat, după cum spun reprezentanţii Luncii Mureşului, este dezvoltarea unor atitudini pozitive în privinţa protecţiei anumitor specii şi habitate din aria protejată.
Se vrea mediatizare
Cerinţele caietului de sarcini par destul de simpliste la prima vedere. Firma care va câştiga licitaţia va trebui să realizeze un sondaj al opiniei publice în legătură cu problemele de mediu din Lunca Mureşului, va trebui să conceapă şi să editeze tipărituri de promovare, panouri informative şi obiecte promoţionale, precum şi obiecte personalizate. Pe lângă acestea, vor trebui realizate patru expoziţii de fotografie în care să fie prezentat parcul. În plus, mediatizarea intensă este o cerinţă importantă.
Potrivit documentaţiei, vor trebui realizate patru spoturi publicitare care urmează să fie difuzate la radio şi pe posturile de televiziune plus alte două conferinţe de presă, în care vor trebui prezentate problemele de mediu existente în parcul natural. Banii necesari pentru organizarea şi adjudecarea acestei licitaţii sunt din fonduri europene, pe axa POS Mediu, Lunca Mureşului nefiind nevoită să scoată bani din propria vistierie.
Cerinţe… interesante
Unele cerinţe din caietul de sarcini sunt cel puţin… interesante. Şi acestea se leagă în principal de expoziţiile de fotografie. Reprezentanţii Luncii Mureşului cer ca firma care va câştiga licitaţia să lucreze cu cel puţin 40 de fotografi amatori sau profesionişti la fiecare dintre expoziţii. În plus, sub orice formă, la fiecare expoziţie, va trebui asigurat un public de 50 de persoane. Vor fi organizate patru expoziţii, câte una în fiecare dintre anii 2010, 2011, 2012 şi 2013.
JA-A.G.
Citiți principiile noastre de moderare aici!