ARAD. Consiliul Judeţean Arad se vede obligat „să bage adânc mâna în buzunarul” propriu pentru a plăti facturile aferente lucrărilor care se execută pe centura de sud-est a municipiului Arad, şosea care va lega autostrada, de la ieşirea din Arad spre Timişoara, de DN 7, în zona localităţii Vladimirescu. Chiar dacă proiectul a fost asumat şi, teoretic, finanţat de Ministerul Transporturilor, guvernanţii de la Bucureşti au cam „uitat” să şi trimită bani şi să plătească facturile. Joi, 13 iunie, a avut loc şedinţa ordinară a Consiliului Judeţean Arad. Pe ordinea de zi s-a regăsit şi un proiect referitor la scoaterea sumei de 25 de milioane de lei din excedentul bugetar al instituţiei judeţene şi achitarea unor facturi emise de Porr, constructorul care face noua centură. Întrebat care este motivul pentru care CJA achită aceste facturi care ar trebui achitate de Ministerul Transporturilor, prin Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere, Iustin Cionca, preşedintele Consiliului Judeţean, ne-a declarat:
„Cum Consiliul Judeţean este instituţia care a organizat licitaţia pentru această lucrare, contractul de execuţie este încheiat între Porr şi Consiliul Judeţean, nu cu Ministerul Transporturilor. Drept urmare, am decis să alocăm această sumă pentru a evita penalităţile aferente neplăţii facturilor. Pentru că am solicitat un punct de vedere Ministerului Transporturilor, iar cei de acolo ne-au transmis faptul că penalităţile ar fi suportate de noi, de Consiliul Judeţean. Aşadar, pentru a evita aceste penalităţi, am decis să alocăm bani din excedent pentru a achita facturile”.
Mai mult decât atât, această sumă nu este prima care a fost alocată pentru o lucrare susţinută financiar, cel puţin la nivel de teorie, de Ministerul Transporturilor.
„Pe lângă cei 25 de milioane de lei alocaţi joi, am mai alocat, până acum, tot din excedent, alte 43,6 milioane de lei pentru achitarea facturilor emise de constructorul centurii de sud-est. Iar motivul a fost acelaşi: evitarea penalităţilor. Potrivit calculelor noastre, dacă nu achitam cele 43,6 milioane de lei, numai până în prezent se adunau penalităţi în valoare de 561.000 de lei, penalităţi care trebuiau achitate de CJA”, a mai explicat Iustin Cionca. Totodată, dacă nu se achitau aceste sume, exista riscul ca lucrarea să intre în blocaj şi să nu înainteze conform graficului. „Riscam chiar ca firma constructoare să îşi mute angajaţii şi utilajele în alte locuri, la alte lucrări pe care le are. Noi ne-am dorit să ţinem lucrarea deschisă, iar şantierul să înainteze, motiv pentru care am decis să achităm facturile din fondurile noastre, până când Ministerul ne va trimite banii pentru acest proiect”, a declarat Cionca.
Norocul Consiliului Judeţean Arad a fost faptul că a existat acest excedent bugetar, bani cu care instituţia poate „jongla” când vine vorba de plata unor lucrări.
„Acum se vede cât de benefic este acest excedent, pentru care am fost acuzaţi de atâtea ori. În momentul în care avem urgenţe, cum este cazul acesta, al centurii de sud-est, avem la dispoziţie fondurile necesare pentru plata facturilor. Altfel, trebuia să plătim penalităţi, aşteptând ca Ministerul Transporturilor să ne vireze banii pentru lucrările efectuate”, a ţinut să specifice preşedintele Consiliului Judeţean.
Trimite articolul
XIo am zis ca-i musai o pauza de 4 ani pana la urmatoarele alegeri. Ce mai inaugureaza atunci daca termina?!
-
Corect spus. Dar Bibi și Cionca sa lăudau ca lucrare este a lor. Ci am descoperit ca este a statului.
Hei Mig-ule…!
Ce ți-am zis că ” minunea va ține 3 zile” , referitor la avansul acestei lucrări ?
Și am și zis că va ține până încep să vină Notele de plată, care, ca de obicei, nu vor fi achitate la timp. Să vedem cât o să țină “balamalele” CJA va să plătească și restul facturilor pe care Ministerul o să “uite” să le plăteasca.
Eu am fost indulgent și am zis că din toamnă, după următoarele Alegeri începe “distracția” , nu m-am gândit că deja a început să se-mpută treaba și că era prea frumos ca să dureze elanul de execuție și de decontare a lucrărilor.
Tu continuă să-i faci pe toți “comuniști” , dar nu vrei să vezi că ăștia, de-acum, sunt toți niște “tromboniști”.
Tu “pune botul” în continuare, eu mi-am învățat lecția să nu mai visez frumos până nu văd finalul …
-
Radule vad ca ieri nuuu mi-au publicat dreptul la replică. M-au cenzurat ca am spus ceva de hauristi, analfabetism și de autorul articolului care vrea să facă valuri gratis. Restul care vorbesc pe aici oricum nuu înțeleg nimic. De aceea vorbesc doar cu tine. Radule nuu o musca ca plevusca de pe aici!!! CJA a făcut o mișcare inteligenta. Guvernul de la Bucale este cu ochii pe deficit și mai trage de timp cu plățile, darr le va face oricum și atunci se va reface rezerva CJA!!!! Darr Cionca a plătit la timp facturile emise de PORR ca aceștia sa nuuu se demobilizeze! Ritmul de execuție este bun, așa că felicitări Cionca!! Ministerul transporturilor prin cnair va face plățile ce le datorează PORR chiar dacă mai târziu. Ne mai auzim Radule la iarnă să vedem în ce stadiu or fi lucrările. Până atunci sper ca se va inaugura și noul pod de pe Mureș de pe Saguna. Și sper ca de data aceasta nu voi mai fi cenzurat. La bună vedere Radule!!
Normal, ministrul e timisoarean, Daca spre ghninionul aradenilor; se face regionalizarea si Aradul va intra sub tutela Timisorii, se va uita “de tot “de Arad
-
Nuu are nici o legătură cu faptul ca Grindeanu este cimisorean! Dacă ar fi vrut să blocheze toase lucrarea nuu o primea la finanțat de la început!! Pricepit ceva toase….???
Hai PSDNL în toamnă la parlamentare și vor în îngheța toate lucrările din țară 😉
AS PRIVI CU RETICENTA DECLARATILE ASTEA ASA FACEA SI FALCA CU PASAJUL DE LA CET A BAGAT STRMBE CHIAR EL IN TIMP CE BOLOJAN CONSTRUIA FALCA ATACA CNAIR BOLOJAN GASEA INTEL3GERE FALCA CAUTA CAPITAL POLITIC A PIERDUT ARADUL CU ARADENII
Trebuia un punct de vedere de la cnair