„Săptămâna viitoare, probabil, CNAIR va lansa în licitație Arad-Oradea. Legătura Nord-Sud se face prin Gdansk (Polonia), adică de la Marea Baltică până la Salonic (Grecia) Marea Egee se face, cum, Gdansk, Varșovia, Kosice, Slovacia, Debrecen, Ungaria, Oradea, Arad, Timișoara, Moravița, Belgrad, Salonic. Este cel mai scurt drum. Repet, săptămâna viitoare se lansează în licitație care trebuie să se continue cu Timișoara-Moravița”, a fost anunțul făcut de ministrul transporturilor, Sorin Grindeanu, pe șantierul Variantei Ocolitoare Timișoara Sud.
Traseul Drumului Expres Arad – Oradea va avea o lungime 120,1 km, cu profil de patru benzi de circulație. Proiectul mai prevede drumul de legătură cu orașul Salonta (județul Bihor), de 5 km, drumul de legătură cu Arad, de 3 km, și drumul de legătură cu punctul de trecere a frontierei cu Ungaria (Salonta – Békéscsaba), de 9,85 km. Astfel, lungimea totală a drumului va fi de 138 km.
Trei tronsoane
Lucrările vor fi împărțite în trei tronsoane: Oradea – Salonta, Salonta – Chișineu Criș și Chișineu Criș – Arad. Valoarea totală estimată a proiectului, conform Studiului de Fezabilitate, este de aproximativ 10,7 miliarde de lei, inclusiv TVA.
Sumele achitate până acum de cele patru autorități partenere în acest proiect, CJ Bihor, CJ Arad, Primăria Oradea și Primăria Arad, vor fi recuperate din fonduri europene.
Sursa: Bihon.ro
Trimite articolul
XHai sá vedem cáte firme de “constructie” cu o roabá, lopatá si un angajat se inscriu.
Termen de realizare teoretic… de pastile cailor, practic… La Anu si La Multi Ani.
-
ésti unA boÙ