ARAD. A fost nevoie de sute de maşini avariate, dar şi de mai multe accidente, unele mai grave, altele mai uşoare, pentru ca cei de la Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) să modifice „insuliţele” de reducere a vitezei aflate la intrările şi ieşirile din localităţile prin care trece drumul care leagă Aradul de Oradea, respectiv DN 79. Iar decizia de modificare a acelor semnalizări rutiere de reducere a vitezei nu a venit din propria iniţiativă a CNADNR, ci doar după ce autorităţile din judeţul Bihor, respectiv inspectoratul de Poliţie de acolo, ajutat de Prefectura Bihor, au trimis nenumărate solicitări. În luna iunie a acestui an anunţam că un raport al Inspectoratului General al Poliţiei Române arăta faptul că marcajele de pe DN 79 au provocat nu mai puţin de 10 accidente soldate cu cinci morţi. Având la îndemână această statistică, bihorenii „s-au luat la trântă” cu statul şi au câştigat. Din fericire, iniţiativa din Bihor a ajutat şi judeţul nostru. Pentru că şi „insuliţele” aflate în localităţile din Arad au fost supuse unor schimbări majore. Ca atare, şoferii care circulă pe DN 79 pot să mulţumească autorităţilor din judeţul vecin. Dacă era să aşteptăm după autorităţile noastre…
Dar să vedem ce modificări au fost aduse marcajelor rutiere atât de blamate. În primul rând, bordurile care delimitau „insuliţele” respective au dispărut cu totul. Alveolele pentru reducerea vitezei sunt acum la acelaşi nivel cu partea carosabilă, bordurile fiind teşite aproape în întregime. CNADNR a promis că, după aceste lucrări, „insuliţele” vor fi iluminate şi semnalizate corespunzător pe timp de noapte. Această măsură încă o mai aşteptăm, dar, dacă este să ne luăm după promisiunile celor de la companie, cel târziu până anul viitor şi această neregulă va dispărea.
Mai rămân giratoriile
Şoferii care circulă pe DN 79 văd cu ochi buni modificările aduse de drumari pe şosea, dar mai au de obiectat asupra unor lucrări: sensurile giratorii. „Vorbesc aici, în special, despre sensurile de pe DN 79 spre Livada şi spre Sânleani. Acestea sunt <plantate> pe porţiuni de şosea dreaptă. Problema cea mai mare este că nu sunt iluminate absolut deloc. Au fost nenumărate accidente care s-au petrecut pe timp de noapte din cauza lipsei marcajelor iluminate în aceste sensuri giratorii. Iar martori stau parapeţii din cele două sensuri care au fost distruşi de maşinile care, din cauza lipsei semnalizării, au intrat în barierele de protecţie de pe marginea şoselei. Dacă şi această neregulă va fi rezolvată, am putea spune că DN 79 arată, într-adevăr, ca un drum european, recent modernizat”, a spus unul dintre şoferii care circulă pe şoseaua care leagă Aradul de Oradea.
Proaspăt modernizat
DN 79 este proaspăt modernizat. Finalizarea lucrărilor de reabilitare a şoselei pe teritoriul judeţului Arad a avut loc în urmă cu doi ani de zile. Încă de atunci şoferii s-au declarat nemulţumiţi de alveolele „plantate” pe mijlocul şoselei la intrările în localitate. Au trecut doi ani de la finalizarea modernizării şi până când CNADNR a dat curs cerinţelor şoferilor şi autorităţilor din Bihor.
Citiți principiile noastre de moderare aici!