Arad - Măsurile de austeritate impuse de Guvernul Boc dau mari bătăi de cap angajaţilor Primăriei Arad. Acum, după apariţia Ordonanţei „anticriză”, bugetul fiecărui departament trebuie redus cu 15%.
Din fericire, trebuie reduse doar cheltuielile de funcţionare, nefiind reduse investiţiile necesare oraşului. „Este vorba de reducerea cheltuielilor cu materialele consumabile, reducerea numărului convorbirilor telefonice. Se taie şi de la achiziţii: dotări cu aparatură şi mobilier. Nu vom reduce cheltuielile de investiţii în oraş”, susţine Corina Drăghici, purtătorul de cuvânt al Primăriei.
Reduceri semnificative
Din informaţiile noastre, suma ce trebuie tăiată din buget este destul de consistentă. În bugetul din 2008, la capitolul de cheltuieli – autorităţi publice a fost alocată suma de 31.077.000 lei. O reducere de 15% (chiar dacă nivelul cheltuielilor ar fi rămas la nivelul celor de anul trecut), ar însemna peste 4.661.000 lei, deci peste un milion de euro.
Două dintre marile proiecte ale administraţiei care vizează reabilitarea Sălii Festive a Palatului Administrativ şi a sălii de concerte, respectiv, a suprastructurii Filarmonicii, se află doar la stadiul de studiu de fezabilitate, ele nefiind încă afectate de necesitatea reducerii costurilor.
Posturi blocate
Zecile de posturile vacante din Primărie au fost blocate, printr-o altă ordonanţă a Guvernului. Conform organigramei, Primăria are 570 de funcţii publice, respectiv, 127 de posturi pentru personalul contractual. Dintre acestea, câteva zeci, informează Primăria, sunt vacante.
L.Ş.
Citiți principiile noastre de moderare aici!