Lucrările de reabilitare a pasajului rutier din Grădişte au început în ultima săptămână din august. Atât pentru locuitorii din Grădişte, cât și pentru șoferii care intră sau ies din oraș spre DN 79, a început calvarul. Cum închiderea totală a pasajului Grădiște a fost imposibil de realizat, pentru a nu izola total un cartier, reparațiile se fac în paralel cu traficul.
Circulația pe pod este restricționată la o singură bandă, iar traficul este îngreunat. Cum era de așteptat încă din prima zi, circulându-se pe o singură bandă, în zona podului s-au format coloane de mașini de zeci de metri, iar traversarea podului a fost întârziată.
Neplăceri și pentru călătorii CTP
Nu doar șoferii sunt zilnic cu nervii întinși. Și arădenii care de obicei călătoresc cu mijloacele de transport în comun, respectiv cu tramvaiul, sunt afectați de lucrările de la pod. Asta pentru că tramvaiele din și spre Grădiște nu mai circulă, ele fiind înlocuite cu autobuze. Acestea circulă după programul tramvaielor (liniile 15 și 16), doar pe traseul Podgoria-Grădiște și retur, iar călătorii sunt astfel nevoiți, după ce coboară din autobuz, să alerge la tramvai, fie că merg spre centru, fie spre Vlaicu.
Costuri în plus pentru CTP
Lucrările de reabilitare a pasajului Grădiște se vor simți însă cel mai mult în bugetul Companiei de Transport Public. Chiar dacă acum e prematur să se vorbească de o pierdere financiară generată de o posibilă micșorare a numărului de călători cu tramvaiul, conducerea societății recunoaște că trebuie să facă față unor costuri suplimentare, legate de circulația și întreținerea autobuzelor.
„Grădiște este un cartier cu trafic mai redus, cu un număr mai mic de călători, față de alte cartiere. Nu cred că numărul abonamentelor va scădea pe perioada efectuării lucrărilor, fiindcă acestea sunt valabile și pe tramvaie, și pe autobuze. Iar cei care circulă ocazional au la dispoziție biletele valabile o oră. E drept că noi avem costuri în plus cu autobuzele, pe care le putem aprecia peste câteva luni”, spune Mariana Birău, directorul general al CTP Arad.
Disconfort de opt luni
Situaţia se va menţine până la primăvară. După estimările constructorului, firma arădeană Tehnodomus, lucrările de reabilitare a podului vor dura circa opt luni. Totuși, disconfortul este necesar, dacă ținem cont de faptul că, de-a lungul anilor, pasajul Grădiște n-a avut parte de reparații capitale, ci doar de peticiri. Reabilitarea pasajului rutier Grădiște beneficiază de finanțare europeană, circa 17,5 milioane de lei.
Citiți principiile noastre de moderare aici!